fullt upp

Denna dagen har varit mycket intressant. Vaknade vid åtta av att det var något som lät. och när jag kollade på klockan såg jag att den stod och blinkade på 00:00 hmm, kändes lite förvirrande, stunden senare konstaterade jag att strömmen antagligen hade gått i kommit tillbaka när jag vaknade, därav att det var något som lät. Så det var bara att ställa klockan igen och sen somna om tills klockan ringde en timme senare. Då var jag fortfarande sjukt trött. Men de vara bara att gå upp, o sen efter lite frukost och så, så blev det att cykla till scoutgården.  Där var det förberedelser till morgondagen som gällde. Själv hamnade jag i köket tillsammans med min ledarkollega o en juniorscout. Fixade med vår ljusgjutning. De blir tokfina! Kommer nog gå bra att sälja imorgon! :-) Sedan blev det lite annat fixande och därefter cyklade jag till konsum och handlade det jag glömde att handla i torsdags o lite till. Var hemma igen vid ett, så då blev det till att göra lite lunch som idag blev pirog med sallad. Har aldrig varit så gott med pirog som då kan jag säga!

När lunchen var uppäten och magen var mätt bar det av till madde för att gå ut o gå en runda på stensö. Härligt, härligt! Superskönt väder och allt! Efter vår promenix så blev det hem till madde för att försöka hjälpa henne med att koppla in hennes dator i tv:n. De gick inte lika lätt som med min. Konstigt att det ska vara så stor skillnad på tv-apparater. blev även lite trixande me hennes olika tvkanaler som låg på fel ställe. Gick bra i början, sen funkade det inte alls.. Jag tycker inte om Samsungs tvapparater kan jag ju påstå.. sjukt konstigt upplägg i dem. Övergav madde med det problemet sen för att fika o planera lite med Emelie. Så blev snabbt hemom en runda för att byta skor o hämta lite pengar o sånt. Sedan blev det att gå till Ekelunds för att fika. Mycket trevlig och gott, och vi kom på en hel del i vårt festplanerande iallafall. :) Nu får vi bara hoppas att kören tycker det blir bra med, så att vi gjort ett bra jobb som festkommité! =)

image169

I kväll blir det lugnt igen, skönt skönt! Skulle nog inte palla att festa idag heller för den delen, är alldeles för trött o ska dessutom upp vid åtta imorn och vara pigg o glad. Så en lugn kväll är välbekommet!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0