lättnad!

Fick en lätt överraskning när jag loggade in för att kolla min mail innan i eftermiddags. Min lärare hade skickat resultatet för förra kursen, äntligen! Och det hade ju gått bättre än förväntat. Ett G7 är inte fy skam att få.. bättre än G6 iallafall och hade jag bara fått det så hade jag varit glad ändå! Huvudsaken var att jag var godkänd! Och nu var jag ju det med råge, överlycklig! :D

Satt med uppsatsen hos malin ett tag i dag me. Blev lite gjort, sen konstaterade vi att det går lite mer framåt om vi delar upp det lite nu i början.. Så i eftermiddag har jag skrivit och imorgon ska jag fortsätta skriva vårt kapitel 2, Metodavsnittet.. Usch, det är det tråkigaste i hela uppsatsen verkligen. Massa termer att beskriva och förklara hur vi har tänkt utgå ifrån dessa. Men det är oxå viktigt, så lär ju fyllas på med mer text efterhand som vi kommer vidare i uppsatsen.
I kväll var det övning me kören som vanligt. Julmässans upplägg av låtar är så gott som klart och sitter någorlunda iallafall. Så nästa gång blir de hårdträning till julmässan o julkonserten, är sista övningen innan dem då, så då måste de ju sitta. inklusive vår kvartett sång. Övade tillsammans alla fyra idag. Det gick ju ganska så bra. Jag måste bara synka mig ännu mer i takten med de andra, så att jag kommer in på rätt ställen är lite före på några ställen o lite efter på andra ställen nu nämligen.. Det är klurigt när man inte sjunger samma ord i samma takt samtidigt knappt nån gång, men det är dock en rolig utmaning! :)

Imorgon blir det besök på stan, ska till banken o hämta ut pengar så att vi har en växelkassa till söndagens julmässa med scouterna. Sen blir det en sväng till apoteket me. Lär blir en härlig kostnad där, ett recept som ska hämtas ut och lite näsdoppar o huvudvärkstabletter o annat smått, vaddå lätt att jag kommer upp i två-trehundrakronor där. Sicken tur att det snart är den 25:e =), dock lär de flesta av de pengarna gå till julklappsinköp o annat som behövs till julen. Men det är pengar iallafall!

image166

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0