onsdag: strömavbrott

Denna dagen har varit, ja vet inte vad jag ska sätta för ord på den. Mycket ovanlig kanske. Vaknade vid halv tio, då hade jag äntligen fått sova ut ordentligt. Sen blev det upp o lägga i en tvätt i maskinen. Lagom till att jag skulle sätta mig o börja skriva på uppsatsen blev det strömavbrott, oj vad jag inte kunde plugga då och mycket annat kunde jag inte heller göra. Iallafall inte som man kom på just precis när strömmen hade gått. Det är väldigt vad man är beroende av ström. Men sen kom jag på att jag kunde ju sortera om i mina lådor, så under det halvtimmes långa strömavbrottet hann jag sortera om bland mina t-shirts o linnen, och plötsligt fick de plats lite till i lådorna. =) Känner mig mycket nöjd me detta nu, efter dessutom gårdagens sorterande i den ena garderoben så finns det även lite plats över där. Omförändringar i lådor o garderober är alltid bra! (fram tills man inte hittar det man letar efter då ja..)

Vid tolvtiden blev det sedan då till att sätta sig o skriva lite på uppsatsen. Blev inte så mycket gjort idag precis. Skrev några meningar och flyttade om lite, men mycket mer blev det inte. Får bli nya tag imorn o i helgen istället!
Däremot blev det en del gjort för morgondagensfest! Vid två-tiden begav jag o emelie oss till pizzeria venezia, där vi beställde 16 pizzor till imorgon klockan halv nio, sedan cyklade vi vidare till bibblan för att skriva ut lite sånghäften och fixa med lite bordsplacering och lekar, blir sammanlagt fyra roliga lekar, så de borde ju räcka! Vi ska ju hinna med att äta, prata o sjunga me! =) Klara på bibblan blev det vidare till maxi, men först en runda på systemet så att även jag o emelie hade lite dricka. Därefter blev det storhandling på maxi, eller nja, storhandling blev de ju inte, Men kändes så när vi gick runt med en gigantisk vagn och kryssade oss fram mellan gångarna. Visst att man kan sin runda på maxi, men när man helt plötsligt ska köpa marchaller o plastglas o annat som man annars inte brukar köpa så blir man lite förvirrad över vart allt finns. Men vi hittade tillslut allt, t.o.m. glutenfri pizza! Så klara lagom vid fyra tiden, började vi så smått gå mot tegelviken för att lämna av festgrejjorna i festlokalen och en halv timme senare var vi framme! Avstånden i kalmar blir alltid så mycket längre när man går än när man cyklar, konstigt detta! Fast iofs det känns ju alltid långt när man ska ta sig till tegelviken. Men beror nog på att det verkligen är utkanten av kalmar, typ så långt sydväst man kan komma och fortfarande vara innanför stadsgränsen. Men en fin festlokal hade Anna iallafall, så det blir nog bra imorn :) Blev lite iordningställande av bord o sånt, och det var inte det lättaste, långbord för tjugo pers funkade inte riktigt i den lokalen. I alla fall inte om man ska kunna gå runt bordet. Så fick efter lite trixande och fixande och prövande fram o tillbaka fick de bli två långbord. Men huvudsaken är ju att man är i samma lokal! :)

Väl var hemma igen runt sextiden, så var det bara till att fixa sig nåt snabbt o lätt att äta och därefter blev det att ta sig iväg till friskis me maggie för att träna Yoga. Har nog aldrig varit på ett mer avslappnat o skönt pass. Höll nästan på att somna i slutet. Var grymt skönt för hela kroppen att få utöva lite yoga efter de senaste två dagarnas gymträning. Det behövde min kropp! Lär nog sova otroligt skönt i natt, det är en sak som är säker!

image174

Hade som vanligt ett långt telefonsamtal me mamma o pappa o brossan ikväll me. Det är mycket som händer nu, mamma hade varit på möte o träffat de nya ägarna för södra kasern igår kväll. Så nu vet hon lite mer om hur det ska bli, men det är fortfarande mycket ovisst. Får hoppas det löser sig till det bästa!
Sedan har brossan varit på sjukhuset och opererats idag me, operation för borttagning av hans visdomständer. De gick bra, verkade det som. Men får ju se hur det blir imorn o på fredag. Lär nog inte bli allt för lätt för honom att äta mat de närmaste dagarna. Usch, jag är glad att jag slipper de kan jag säga! :) Fast e ju bra för honom att han slipper ha sina visdomständer nu. De växte visst ganska så snätt, så skulle inte bli kul för honom när de väl växt fram sedan, så då är det ju bra att man kan operera bort dem nu istället!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0