snow

Igår försvann snön så smått under dagen och även halkan. Vilket jag tyckte var jättebra! Då var det så att jag o madde kunde ut o gå igår kväll utan att behöva glida fram för att undvika att halka. Kände mig nämligen som Bambi på hal is när vi gick till skolan igår morse och det konstiga är att det alltid är så vart enda år när den första halkan o snön kommer. Jobbigt värre! Herregud de e ju bara mitten av november och knappt det och snön är redan här. Man kan ju tycka att det skulle ju inte vara helt fel om den väntar med att komma iallafall ett tag till.

Men vad var det då inte som låg på marken när jag drog upp persiennerna imorse. Jodå, ett några centimeters tjock snötäcke täckte marken o taken. Och inte nog me de, dessutom snöade det och det snöar fortfarande. Det blir en favorit i repris idag helt enkelt. För förra året när jag skulle till U-M, så snöade det riktigt mycket och idag när jag ska till U-M kanske jag har turen att det slutat snöa, men det kommer ju ligga snö på marken i vilket fall.. Ska gå hemifrån 20 eller 25 minuter innan jag ska vara där helt enkelt. Det tar max en kvart att gå dit i vanliga fall.. Men när det är snö i kalmar får man beräkna att det tar minst fem minuter längre tid att gå. Nackdel med städer som ligger vid havet, det blir så himla lätt halt när det är runt nollan.

Imorgon kväll väntar middag med grannarna, tacos :P och sen blir det förfest i korren och därefter spelar Sahara Hotnights på kåren! :) Ska bli en grymt bra kväll helt enkelt!!

Snön utanför mitt fönster...
image137
       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: andriana

blä för snö:(

2007-11-13 @ 11:52:58
URL: http://andriana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0