stackars mammi

Hade ett sånt där roligt telefonsamtal me familjen innan, pratade me pappa i telefon, samtidigt som han pratade me mamma och jag förde konversation me mamma genom pappa.. Avancerat värre.. hade varit så mycket enklare om mamma bara hade lyft en annan telefon i huset så hade alla pratat med varandra samtidigt i stället.. Men det är ju inte lika kul!

Anledning till att det blev så komplicerat samtal var för att mamma nyss hade kommit hem från middag me jobbet o där hade de fått reda på lite tråkiga nyheter, eller glada beror ju på hur man ser det. Det har i vilket fall som helst varit mycket oro kring om mammas chef, staffan, skulle få fortsatt kontrakt med kommunen för gymnasieskolrestaurangen. Och från början skulle det bli bestämt i början av oktober, sen blev det förflyttat på grund av att politkerna skulle ta beslutet osv. och därefter blev det förflyttat ännu mer. Men i eftermiddags hade han då fått reda på besked och för att hans anställda skulle få slippa få reda på det genom att läsa tidningen imorgon bitti så fick de reda på det ikväll istället. O det var lite tradiga nyheter, iallafall för staffan o lotta o mia och helena men även för mamma o resten av de som jobbar på Södra Kasern. Staffan fick nämligen inget fortsatt kontrakt utan efter årskiftet så tar en ny person över skolrestaurangen. Vilket betyder att södra kasern kommer inte finnas mer, inte i de lokalerna iallafall och därmed försvinner lunchrestaurangen och även showerna. Det innebär även att mamma o resten av "mattanterna" och kökspersonalen har jobb i sex månader framöver efter ägarbytet, sedan vet de inte hur det blir.. Stackars mamma o resten av hennes o mina gamla kollegor, lär bli ännu mer oro framöver nu. För hur lätt är det för de över 50 att få ett nytt jobb, det är ju inte allt för lätt..  Men får la hålla tummarna för att blir bra i slutändan ändå. Mamma var även orolig för lön o allt sånt, så det ska jag kolla upp hur det fungerar i lagboken. Usch, är inget kul att få reda på nåt sånt. Men, så är det!

Min kväll har då spenderat på kören. Mycket kul, me tre nya låtar, men inte så mycket folk (som vanligt). Dålig stil att inte komma, iallafall inte utan att meddela. Blir ju lite svårt att öva in nya låtar då. Nu är det desutom endast tre övningar kvar, sen är det dags för julmässa och därefter julkonsert! Det innebär i sin tur att jag måste lära mig min melodistämma i den kvartettsången som jag ska vara med o sjunga på. Den är dessutom tokhög, men det är kul, utmaningar gillar vi! =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0