You´re in my thoughts

Det är väldigt vad man har tid att tänka just nu, tankarna i mitt huvud snurrar rundor värre än någonsin och man blir ju inte precis mycket klokar, snarare tvärtom, är nog ännu mer förvirrad nu! Det här med att inte kunna kontrollera framtiden är mycket förvirrande och jobbigt!
Som det är just nu, vet jag vad jag ska göra lite mer än en månad framåt.. typ. Sen är det ovisst! Tänk om jag inte kommer in på nationalekonomi krstd, vad gör jag då de tio veckorna? Visst att jag sökt nationalekonomi på distans me, men den är ju bara halv tid, då får jag ju bara halvt studiebidrag o lån de första tio veckorna o sen blir det riktigt mycket de sista veckorna.. Alltså detta är jobbigt! Och om först en månad får man veta den första uttagningen... så får leva i denna ovisshet några veckor till!

En annan tanke som det oxå funderas mycket på just nu är vad jag ska göra till sommaren o till hösten. Söka jobb, det är ju lätt att göra när man behöver vara ledig tre veckor i juli, augusti. Inte precis! Men får nog göra det ändå o hoppas att man kan få ledigt för den tiden eller nåt! o sedan är då frågan vad jag ska göra i höst?!?! Plugga eller jobba, eller söka för att åka utomlands lite. Har ju varit sugen på att åka till taizé o vara där i några månader, så det skulle ju kunna bli av nu.. Men att läsa de kurserna som jag vill läsa till hade ju inte varit helt fel det heller.. Då är ju bara frågan var man ska plugga de nånstans. Kristianstad, lund eller nån annanstans. Eller ska man som sagt söka jobb... mmm, det är mycket tankar nu, med få svar! Men har ju iallafall några månader till på mig att fundera på detta, så ska förhoppningsvis komma fram till något konstaterande under den tiden. Sen om det blir bra är en annan fråga. :)

Ytterligare en fundering som ligger i tiden är hur man ska göra under jul o nyår..? När ska jag åka hem o när ska jag åka tillbaka till kalmar. Men den stora frågan är var ska jag spendera nyår, Åhus, Kalmar eller nån annanstans. Mamma o pappas förslag hade ju inte varit helt fel om de då inte skulle vara så att vi har enskild handledning för uppsatsen den 3:e, vilket betyder att antagligen behöver vi sitta med uppsatsen dagarna innan dess. Så det lutar nog åt att åka upp till kalmar runt den 29:e nu.. men man vet aldrig vad som händer.

Som sagt, det är mycket tankar och funderingar nu. Är ännu en sådan jobbig period i livet som man bara måste ta sig igenom för att komma till nästa steg, jag är väl helt enkelt vid ett större vägskäl denna gång. Turligt nog tror jag ju både på ödet o gud, så hur det än blir så blir det nog bra tillslut! Även om det i nuläget mest är förvirrat.

image167
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0