farmor är allt bra ibland!

image80

Hade ett trevligt telefonsamtal med farmor i eftermiddags. Var ett tag sen jag pratade me henne, är ju så att ibland har man inte tid att ringa och glömmer bort det o lite allt möjligt, så igår när jag pratade me pappa kom jag på att jag skulle ringa farmor idag. Har ju hänt en hel del, så kände att det kunde vara lite passande. Men de hann jag inte för farmor hann ringa mig innan dess. Var iallafall skönt att få prata med henne, speciellt nu efter hennes ingrepp i Lund måndags och operation i Ystad i tisdags. Är dock fortfarande oro om att få reda på om det är elakartad eller godartad knöl, men nu är det iallafall under analys, så är en bit på vägen iallafall.. känns ju bra och tror att farmor är nog ändå lättad över att operationen gick bra, även om hon fortfarande är orolig för det kommande resultatet.

Blev även lite samtal om mitt liv och skolan och allt. Fick även lite rådgivning av farmor angående näst nästa helg, v44. Har tre olika planer på hur den helgen ska läggas upp, så behöver lite yttre konsulidation. Är lite kul att farmor kan göra sådana kopplingar och slutsatser som man själv går och tänker på men inte nämner. Ganska komiskt! Iallafall konstaterade vi att det kanske är bättre att jag åker hem helgen efter emil har fyllt år, v 45, när pappa ska opereras i lund, så kan jag köra honom ner och hem. Tål att funderas på.. Isåfall löser sig allt utom då att jag missar roverhajken som vi tänkte ha då.. Men känner att familjen är lite viktigare, missar iofs att träffa just farmor o farfar då. Men blir isåfall kanske en tripp till farmors syster istället, de är alltid trevligt! Ska nog ta upp det förslaget till mammi o pappi när jag pratar me dem nästa gång!

Iallafall det jag tänkte konstatera me detta inlägg är att farmor och farfar är mycket givande att prata med ibland oxå. Speciellt när det gäller killar, där har farmor väldigt mycket bra tankar, faktiskt! Hon kom direkt in på det som jag har funderat på utan att jag ens behövde säga nåt.. Skoj, skoj! Ja, jag vet att jag skriver i lite granna gåtor nu, men det får ni ta. Vill inte nämna för mycket, är lite för känsliga ämnen än så länge. Men återkommer kanske till det senare..
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0