FN-dagen

image84Är ju FN-dagen idag.. Tänk vad ens uppmärksamhet på denna dag har förändrats över åren. Kommer ihåg när man gick på lågstadiet och hela skolan samlades i gymnastiksalen för att fira FN-dagen och sjunga fredslåtar.. det var tider det.. men från högstadiet minns jag knappt om vi ens firade denna dag.. Var iallafall inte mycket spektakulärt isåfall. På gymnasiet uppmärksammades iallaall denna dag genom FN-konsert i aulan.. Dock kanske inte så mycket FN över den, men i vilket fall.. Idag kommer det nog inte bli så mycket uppmärksamhet för denna dagen, iallafall inte för min del. Skulle isåfall vara att ta upp det på scouterna me mina juniorer. Blir nog eventuellt de. Är så positivt att kvällens möte inte ens har fått någon ansvarig person, det innebär liksom att kvällens möte är ganska oplanerat.. Hehe.. kan ju bli kul att se hur det läggs upp då..

Nu ska jag iallafall till skolan och sitta på föreläsningar till fyra. Hoppas de är bra och handlar om nåt intressant.. Annars kan detta bli lite segt!

Ha en bra FN-dag!
 image83
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0