lite mer klarhet om framtida studier nu.. :)

Mina senaste bloggar har ju till största delen handlat om detta kommande val som varit väldigt ovisst.. Men efter gårdagens samtal me mamma o pappa, så är det till 99 % bestämt att jag ska söka nationalekonomi 15 hp på helfart i kristianstad och sen 15 hp andra kurser i Kalmar, Vilka dessa kurser ska vara är dock lite ovisst än så länge. Men har några olika som är tänkbara. Iallafall så är det därmed konstaterat att jag förflyttar mig hem till åhus igen för tio veckor i januari till mars.. Det blir lättast och trots att jag har en hel del som binder mig till Kalmar så måste man faktiskt till slut tänka på vilket som är mest underlättande för mig och in utbildning, och därmed blir det tio veckors pluggande i kristianstad i vår. Vilket faktiskt kan vara bra för mina framtida planer me..
Efter det underlättande samtalet me mamma o pappa, så är nästan all ångest o panik borta. Och jag tog till o med tag i det som jag sagt att jag ska göra sen i augusti. Jag registerade mig för lägenhetssökande på ABK:s hemsida.. :)) Sen om jag i slutändan flyttar till kristianstad eller om det blir någon helt annan stad återstår att se.. Är iallafall sökande efter lägenhet i kristianstad nu.. :) 

Idag har jag än så länge varit i skolan på föreläsning i två timmar o resten av tiden har bara försvunnit i massa annat, har inte blivit ett enda dugg pluggande.. vilket borde vara prio ett just nu!  Men men, nackdelen är dock att det inte lär bli så mycket mer plugg idag heller för nu ska jag ta o laga mat. Sen ska resten av eftermiddan o kvällen fördrivas på Kalmar slott och Hälsomässan, ståendes i en monter för Health Management programmet. Whoo, nice! Ska vara där från 16:00 till 20:00 så behöver ju lite mat i magen innan dess..  Får nog allt sätta mig o skriva lite när jag kommer hem ikväll och imorgon förmiddag. Sen ska jag stå på mässan i två timmar imorgon eftermiddag me, så då försvinner lite tid till..

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0