nio till fyra...

Snart kan man nästan flytta in i skolan känns det som, eller nja hade ju varit just bra.. Men så mycket tid jag tillbringat i skolan de senaste veckorna, har jag knappt varit under en termin innan. Är i skolan från ungefär nio till fyra varje dag.. O denna dag har inte varit något undantag!

Började me föreläsning om belöningssystem av grupp 1 från halv tio till elva, de var riktigt duktiga o satte verkligen en hög ribba för oss andra att uppnå under våra föreläsningar.. Hjälp! Sen var det dags för nästa föreläsning kl halv tolv till två.. En lunchgästföreläsning med Lindeberg Grant Thorntons VD, Peter Bodin, den var verkligen inspirerande. Han visade verkligen på att det faktiskt oftast är slumpen (med hjälp av lite annat) som avgör på vilket företag man hamnar och vilka karriärsmöjligheter man får. Känns skönt att ha fått lite inspiration för att börja söka jobb snart! :)

Dagens tredje föreläsning om företagsetik av grupp 2 var det dags för kl två till fyra. Men den höll dock bara på i lite mer än en timme, skönt! Fick därmed lite tid över till att öva me gruppen i föreläsningssalen till morgondagen! Fast så mycket övning blev det inte. Inte för min del iallafall. Fick göra om lite på powerpointen istället, typ textfärg o bakgrund för att den överhuvudtaget skulle synas på projektorsduken, och självklart var det jag som fick det roliga jobbet! Tog lite tid.. sådär en tre kvart, men blev bra tillslut ändå! Nu återstår det bara att se hur lång tid det kommer ta imorgon.. Har 20 A5 sidor me text jag ska prata om, lär ta en tid... o de andra har en del de ska säga me.. Lär bli segt, har ju inte världens intressantaste ämne heller.. Ettårsstyrning! Men det ska vi nog kunna lära de andra något om oxå! :)

Nu är det dags för lite te o knäckemacka, sen sängen o sova!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0