Så är föreläsningen avklarad

Så är våran föreläsning avklarad. Visade sig när vi kom till skolan innan vår föreläsning för att gå igenom den att jag hade den längsta delen.. en halvtimme tog den när jag gick igenom den innan jag somnade, o det var inte riktigt rätt med tanke på att det faktiskt är budgetering som är den stora delen av ettårsstyrning. Så därför blev det att jag tog bort lite text o sen lite text till o när jag väl stod i salen och hade min del så tog den endast en kvart, tjugo minuter! Vilket iofs var ganska länge för att lyssna på förräntning av eget kapital med dess påverkande faktoror som påverkar räntabiliteten.. Men kan ju hoppas att jag iallafall gjorde det lite mer intressant än vad det verkar vara! Iofs såg åhörarna (klassen) ut att vara något utttråkade och trötta under tiden.. Men men! Hoppas det var lite givande iallafall! Resten av vår föreläsning var nog iallafall lite "roligare", var iallafall inget lika "tungt" ämne som de andra hade att prata om.. Så den blev nog bra! :)

Är i vilket fall skönt att ha det över nu. Nu kan man istället börja fokusera på Case 2 och att börja plugga till tentan! Hur man nu ska lägga upp det i en bra kombination? Är verkligen två stora delar att göra, varav caset ska in två dar innan tentan.. Då är det lagom att börja me det två veckor innan tentan.. Helt klart!

Helgens (som för min del börjar från o med idag) planer är annars inte så mycket i planeringsväg, förutom att det blir lite gospelövning ikväll och imorn kväll ska vi visst sjunga för 200 rotarypersoner på sjöfartshögskolan eller vad det nu va. Sen blir det mest plugg och bara slappande.. De närmaste helgerna är sedan uppbokade, så kan behövas en lugn helg nu faktiskt! :)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0