storkok

Träningen innan idag gick oväntat bra. inga vikter som behövdes bytas inte! :) Blev en stund i solariet efteråt, skönt skönt! Tyckte dock inte att jag hade fått mycket färg när jag kom ut. Men nu syns de.. Är lagom röd i ansiktet me.. :S Fast kan hoppas det beror lite på att jag bara är varm.

Blev en cykeltur till maxi o handla efteråt, så nu är det uppfyllt i kyl och skåp igen.. Pengar är alltid trevligt att få, men de försvinner ju tyvärr lika snabbt igen. :(
Sedan har eftermiddagen ägnast åt plugg. Kom väl inte så långt i mitt skrivande. Har istället räknat ut svaret till 3:e frågan i B-delen.. Var väldigt intressant. Räknade det först förhand me minräknare och fick ett svar som med en differens på 3 stämde överrens med det som det skulle stämma överrens me. När jag sen lagt in allt i excel och räknat ut allt, blev det ett helt annat svar.. som var mycket längre ifrån och fullkomligt jättefel. Hade ändå gjort exakt likadant när jag räknade ut det på miniräknare som när jag räknade ut det i excel.. Sjuk mysko.. Men vet sen tidigare att excel kan få fram fel svar ibland.. datorer är inte alltid så bra.. hmm..  Gjorde iallafall på ett annat sätt sen och då fick jag ännu ett svar som inte var likt något av de andra. Men blev ändå mer rätt än det jag hade gjort i excel innan. Så nu är det bara frågan vilket som ska jag ska ha med i caset??

I kväll har det verkligen blivit storkok hos mig. Min största gryta åkte fram, sen har det kokats två grytor spagetti, en gryta havregrynsgröt och en gryta me nån blandning av Uncel Bens sås, spagetti och korv. Usch, skulle inte vilja äta de.. Men det är ju inte dess ändamål heller.  Anledningen till att jag haft detta storkok kvällen till ära, är för att imorgon ska mina juniorscouter på stadshajk och på en kontroll ska de leta efter ledtrådar i olika spannar me läbbiga blandningar. Det enda som är den stora frågan nu är hur det ska forslas från min lägenhet till stortorget.. Men de löser sig imorgon!

 - spagetti på g..      - spagettin e klar! 

 - nästa storkok, havregrynsgröt      - gröten börjar arta sig!

 - den intressanta blandningen av vad jag fann i kylskåpet o frysen och annat överblivet!

Färdigt till morgondagen, även coca-cola burkarna ska med på hajk.. :)
image93
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0