Listan me 100 frågor..

100 frågor

image391. Tre namn jag lyssnar till:
Anna, Lindgren, gumman

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
att jag är positiv till de mesta


3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
tar på mig alldeles för mycket att göra


4. Detta är jag rädd för:
krig, okontrollerade bränder, inbrott o en massa annat

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Ett glatt leende, sömn, prata med någon som betyder något för mig :)


6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
vara på två platser samtidigt (även om jag gärna skulle behöva det ibland), flyga och gå långsamt


7. Detta tycker jag om att göra:
Sjunga, vandra och träna aerobic o funk :)


8. Detta vill jag göra just nu:
sova och bli frisk


9. Bästa känslan:
Att lyckas.


10. Värsta känslan:
att bli av med något betydelsefullt...


11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har:
Omtänksam, ha humor etc.


12. Är jag kär just nu?
hmm.. kanske..


13. Jag vill gifta mig:
Ja


14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
åka till australien, vandra i de svenska fjällen, åka på skidsemester..


15. Min käraste ägodel:
min nalle som jag fick när jag var ett år.. =)


16. Något jag vill ha i present:
en keyboard - bara för att! :P


17. Detta har jag på mig just nu:
mysbyxor, jiingit-shirt och scout sweden tröjan.. :)


18. Favoritkläder:
olika beroende på humör... tycker lika gärna om att vara uppklädd som att gå i myskläder.


19. Favoritdjur:
små söta hundar..


20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Funk, techno, gospel- helt enkelt ganska varierat


21. Favoritlåt just nu:
Laura Sweden - Relase me


22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Beror på vilken skola man funderar på.. men i allmänhet:
Roligast: musik, matte, handelsrätt, ekonomi 
Tråkigast: historia, biologi


23. Stjärntecken:
Oxe


24. En bok jag gillar:
alla Marian Keyes böcker :), går ju inte att välja en!


25. En film jag älskar:
finns ju såå många.. den bästa av mödrar, pearl harbour, honey


26. Tv-program jag gillar:
Sjukhuset, sex and the city, top-model m.m.


27. Favoritdoft:
Sergio Tachini - Donna


28. Detta äter jag gärna:
ris och hönsgryta (me curry)


29. Dricker helst:
vatten, passoa me apelsinjuice :P


30. Favoritgodis:
sura flaskor


31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Australien, Nya Zeeland, Afrika -åker dit i sommar =) 


32. Färg på mina ögon:
Blågröna


33. Min längd:
1, 63 typ


34. Jag tror på:
gud och ödet i en sådan bra kombination! :)


35. Jag spelar:
piano (eller, spelar o spelar, försöker snarare), blockflöjt, gitarr (fast inte så mycket)


36. Person jag beundrar:
alla som har skapat något utöver det vanliga, typ Broder Roger i taizé


37. Så här bor jag:
på 32 kvadrat i en studentlägenhet, me kokvrå och en tio kvadrat stor toa.. Får typ plats en säng inne på toan!


38. Antal döda krukväxter i hemmet:
inga för tillfället!


39. Det här tänder mig:
hmm... försök lista ut det.. ;)


40. Det här gör mig avtänd:
lite blandat


41. Favoritfärg:
Blå och lila


42. Favoritcitat:
Go mad å möed mad å mad i rättan ti - å så madaro! (kanske inget citat, men väl ett skånsk ordspråk!)


43. En hemlighet jag vet:
Säger väl inte jag..


44. Bästa present jag fått:
ojj.. den va svår.. de flesta var bra vid just tillfället jag fick dem


45. Senast köpta skiva:
Kalmar Keys vårkonsert - Songs illustrated


46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Kroppsdel: mina vader.. :), Annars mina ögon och ögonbryn, när de är plockade :)


47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
hmm.. höfterna, kanske..


48. Udda förmåga/egenskap:
kan komma med logiska lösningar till de mesta (ask maggie:) )


49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
en delfin


50. Vad lyssnar du på just nu?
svårt, just nu taizélåtar!


51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
har gjort: varit ute till halv fyra, fyra i natt, blivit bestulen på en jacka =(, sovit, åkt buss från karlskrona kl åtta imorse, ätit frukost hos maggie o sovit lite till..
ska göra: sova, slappa och sen utgång ikväll igen..


52. Var är dina föräldrar födda?:
mamma i Ödeshög, pappa i Herrljunga.. typ


53. Vad är det senaste du installerade på datorn?:
uppdaterade till windows live messenger


54. Vilken är din favoritrestaurang?
ehh.. finns några stycken, beror på vad man ska äta


55. När badade du i en pool senast?:
i somras typ..


56. Har du varit med i någon skolpjäs?:
jajemen, några stycken. :)


57. Hur många barn vill du ha?:
två, tre typ


58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?:
riktig hårdrock... inte min grej..


59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?:
ja, typ. Fast återstår att se när det väl är dags..


60. Vad har du för TV-kanaler?:
1,2,3,4,5,eurosport, 3sat


61. Har du åkt moped någon gång?:
jupps


62. Har du busringt någon gång?:
ja


63. Har du fått felparkeringsböter?:
aa, en gång.. :O


64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
fallskärm- definitivt, bungyjump- mer ovisst


65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?:
Gran Canaria, eller norrland. är tveksam till vilket som är längst ifrån Åhus?


66. Har du en egen trädgård?:
nja.. lite växter i trädgården hemma i åhus är mina..


67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
Nalle Puh, hitta nemo, lejonkungen, pocahontas... finns ju massor bra favoriter.. (musiken är alltid så bra i disneyfilmer speciellt!)


68. Kan du alla orden i nationalsången?:
jajemen


69. Badkar eller duschkabin?
Badkar


70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
The bourne ultimatum


71. Favoritpizza?:
ananas, banan, curry..


72. Chips eller popcorn?:
beror på..


73. Vilken färg på läppstift använder du?:
maybelline nr 2: beige-glacé


74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?:
usch..


75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?:
nepp.. luciatävling däremot..


76. Apelsin- eller äppeljuice?:
Båda


77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?:
me carro, på McDonals.. innan dess me sådär en 15 scouter på "fin"/lyx"-restaurangen på liseberg.. :)


78. Favoritchoklad?:
mörk choklad :)


79. När röstade du senast?:
i valet förra året..


80. När åt du en hemodlad tomat sist?:
hos mamma o pappa förra helgen


81. Har du vunnit en prispokal någon gång?:
ja, tillsammans me andra scouter...


82. Är du bra på matlagning?:
jodå, har ju jobbat på södra kasern och i köket på kronfågel, så skulle vara lite dumt om maten inte var god.. så de e jag nog..


83. Klarar du att tanka själv?:
jupps..


84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv:
nepp


85. Pepsi eller Coca Cola?:
Coca cola, men pepsi funkar me.. :)


86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?:
o me uniform menas?? jobbekläder? På restaurang är det ganska självklart!


87. Vad var det senaste du handlade?:
mjölk och frallebullar


88. Har du kräkts offentligt?
ja, eller beror ju på vad som menas med offentligt.. :S


89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
hellre kärleken än miljonär..


90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?:
ja, helt klart


91. Har du ringt något betalnummer?:
ja, det gjorde vi nog när vi var lite mindre... :) Annars har jag ringt till en massa kundcenter, o de e inte billigt!


92. Kan man vara vän med sitt ex?:
jadå


93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?:
oj, brossan tror jag..


94. Hade du mycket hår som liten bebis?:
det kan man nog påstå..


95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?:
 typ: jag kan inte svara just nu.. prata in ett meddelande eller ring igen senare, så fixar det sig..


96. Vad har du i din väska?:
tuggummi, läppsyl o en massa läppglans, pengar, huvudvärkstabletter, plåster, spegel, linsvätska o allt annat som man kan tänkas behöva


97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
kollar på sex and the city, o en massa annat!


98. Vad är du tacksam för idag?:
min familj och mina vänner


99. Var hittade du den här listan?:
på en väns sida..


100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
orka, välj själv!

       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: Annie

Åh vad skoj! Man vet ju inte riktigt vilka som läser bloggen på det här stället...
Jo, det känns ganska bra med studenten faktist även om det känns lite läskigt att man snart måste bestämma sig för vad man ska göra med sitt liv...
Vad var de du läste i Kalmar?

2007-09-30 @ 22:34:20
URL: http://annieh.blogg.se
Postat av: Annie

Aha, vet du vad du vill bli eller du bara läser för att det är kul eller?

2007-09-30 @ 23:20:39
URL: http://annieh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0