snacka om tur i oturen

På jobbet idag råkade jag ut för det som man inte vill ska hända. Nyckeln till gästhamnens städutrymme fastnade i låscylindern, precis när jag var klar för att ställa tillbaks grejjorna och sen gå hem. Det var mindre kul kan jag säga.. Men efter lite lirkande på nyckeln som inte gav nåt alls, nyckeln satt där den satt, så blev det ett samtal till lars och han ringde sen till C4 teknik och några minuter senare kom en kille för att hjälpa mig.. Och efter lite verktygshjälp och mycket dragande och lirkande fick han tillslut ut nyckeln. Mycket jobb för liten sak. =) Men det var ju som sagt tur i oturen att det hände idag och inte igår, då hade det varit värre att få hjälp. Söndagar har de ju inte lika mycket personal på jour som en måndag. Är alltid lika spännande att allt som strular och går sönder händer när jag jobbar. Vet inte hur många gånger jag råkat ut för liknande saker innan. Ett antal!

I eftermiddags blev det en promenad i kronoskogen me madde. Härlig värre! Och vi hade ju som vanligt mycket att diskutera och prata om. Kom fram till en hel del... är alltid lika givande att gå promenad me madde. =)

Imorgon blir det jobb igen. Sen är det nästan långledigt. E bara en dag kvar att jobba då innan lägret. Skönt!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0