en helg i uddevalla och göteborg

Ännu en helg har då passerat och denna helgen har det blivit väldigt mycket buss och tågåkande. Men har varit en mycket trevlig helg iallafall! I fredags blev det när det var dags för sista rasten i skolan att istället åka in till stan för att möta carro och gå och få i sig lite mat innan det var dags för oss att börja vår tågresa upp till uddevalla. På tåget till hässleholm träffade vi på Miah, så blev en pratstund me henne om allt möjligt på vägen till hässleholm. Det är bara att konstatera att på 20 minuter kan man hinna med att prata om allt och lite till. =)
I hässleholm blev det sedan byte till X2000 till alvesta och därefter byte igen för kust till kust tåget till borås, där hann vi med en runda på stan innan det var dags för nästa tåg till uddevalla. Vid sju tiden var vi framme i uddevalla, då blev det en promenad i hällregn till bussen för att sedan ta bussen hem till carro.

Fredagskvällen blev sedan väldigt lugn me matlagning, let´s dance och high school musical . =) Kändes ganska så lagom efter 6 timmars resa..

I lördags vaknade vi till ett snötäckt landskap så då fick det bli en tur ut till Torp och uddevallas köpcenter. Köpte inte så mycket för min del, endast grå leggings/strumpbyxor som jag letat efter ett tag nu. =) Medan carro köpte nya stövlar och ny väska. =)

image333

På eftermiddagen vid tre, halv fyra var det dags för att oss bege oss mot göteborg, och efter en timme o 20 minuters bussresa var vi i göteborg. Där blev det lite gående i femman me Jonathan innan vi kom på den braiga ideén att åka hem till honom och laga lite mat istället för att äta ute. =)
Vid sjutiden var det sedan dags för carro o mig att bege oss till Storan för att kolla på Footloose. Riktigt, riktigt bra musikal! Carro var helt såld, och jag var nog inte långt ifrån jag heller.. =) Vid halv elva var det slut och då var det dags för oss att tänka på att åka tillbaks till uddevalla igen. Turligt nog hann vi med bussen som gick vid kvart i elva så lagom till 24:00 var vi tillbaka i uddevalla. Dock hade vi oturen att missa sista bussen upp till carro me ca tio min så trötta och hungriga tog vi en sväng inom McDonkan för att köpa oss lite färdkost och sedan började vi trava eller snarare glida/halka uppför alla backar hem till carro. Var ganska så trötta o seg och hade nådigt ont i fötterna när vi kom fram till carro en halv timme senare.
Storans tak , ganska så maffigt! :)
 
Vaddå att vi satt högt upp! :P
image335


Igår blev det väldigt mycket slappande med tv och film och mat innan det var dags för mig att åka ner till skåne igen vid tre tiden. Först buss till göteborg och sedan lite väntetid där med sällskap av jonathan :P innan det var dags att ta tåget till nässjö och sedan nästa tåg vidare till hässleholm. I hässleholm fick jag det roliga att det blev spårbyte en halv minut innan vi var innan hässleholm vilket gjorde att istället för att komma in så att jag hade kortaste möjliga biten att gå mellan spår 2b där X2000 brukar stanna och spår 1 där öresundståget till krstd går ifrån så hamnade jag nu längst ut på perrong 4/5 så det var bara att kuta upp till biljettautomaten och köpa biljett och sedan ner på nästa spår och in på tåget mot krstd. Så nu har jag konstaterat att med 6 minuters marginal och utan för mycket folk i vägen så hinner man både byta spår OCH köpa biljett.  =) När jag sedan var hemma i åhus vid tio tiden igår kväll blev det mat, och sedan sängen. Var grymt trött av allt resande.

Vaknade i morse vid tjugo i åtta, härliga morgnar man har nu! Första jag fick veta var att brossan blivit sjuk. Usch, inte smitta mig tack! Men som tur var så var det dags för skola och föreläsning idag igen. Fortsättning på tillväxtteori föreläsningen i fredags. Grymt förvirrande e det. Alldeles för många formler och diagram som man bara blir snurrig av! Just nu iallafall! Hoppas på att det blir bättre imorgon för då är det sista föreläsningen av tillväxtteori, sedan är det arbetslöshet och inflation som står på schemat. Väl hemma igen vid två tiden var brossan desto bättre, skönt! =)  Sedan har eftermiddagen ägnast åt att mest hjälpa brossan och pappa med det ens och det andra på datorn. Skulle pluggat men det gick inget vidare när det var fullt upp i resten av huset! Så får satsa på att plugga resten av veckan istället!


Del av carros fina vägg me bilder! Ja, det är jag som är på fotot längst ner till vänster och fotot längst upp till höger! =)
image337
       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: carro

Darling, vilka fina bilder!!!. det var en maffig helg o många ömma tår!!!! Jonathan?! så du hade sällis anna =)

2008-02-14 @ 21:55:07
URL: http://soldatboom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0