It´s saturday!

Så är det lördag vilket innebär att det blir gäster hemma hos oss idag. =) Har ägnat någon timme åt att göra efterrätter nu. Är alltid jag som får göra det.. hmm.. men kan ju bero på att jag har jobbat med att göra sådär 500 efterrätter några helger vart år, så kan ju det rätt bra nu.. Iallafall så blir det passionsmousse och fruktsallad idag. =) Till middag ska det bli hasselbackspotatis, kycklingfilé och kantarellsås. Men det är mamma o pappas område, jag står bara för receptet! :P

Igår kväll blev det en hemmakväll som var ganska så intressant. Första gången på länge som jag var hemma en fredagskväll.. de senaste veckorna, har det antingen skrivts på uppsats, festats eller så har jag varit iväg på nåt annat håll. Men igår kväll satt jag hemma me familjen o kollade på tv. Var skönt, men dock blev det lite bråk me mamma om vad som skulle ses på tv. Jag, brossan och pappa ville se på "på spåret" medan mamma ville se på "let´s dance". Så blev ett himla liv där ett tag. Vaddå att det finns fyra personer me envishet och stark vilja i detta huset! Och det roliga var att det blev mammas program som sågs, trots att det var tre pers mot en, det blev så på grund av att mamma stängde av tv:n om hon inte fick se på let´s dance.. Shit vilket liv de blev!! Ja, jag blev iallafall påminnd om varför jag flyttade hemifrån... Jag o mamma kommer verkligen inte överrens. Iallafall inte så ofta!! Men så är det! Vi är för lika helt enkelt!

Nej, nu ska jag återgå till att försöka plugga lite innan våra gäster kommer. Måste ju göra det me...
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0