makroekonomi...

Just nu går det ganska så upp och ner här.  Ena stunden är det kul att plugga makro ekonomi och i nästa så undrar jag varför jag gett mig in på detta... Speciellt varje gång det handlar om ekvationsuträkning och speciellt solowmodellen.. Usch, jag tycker inte om den! På repetitionsföreläsningen idag så gick joakim igenom den och ett antal andra begrepp och dess olika uträkningar. Men vet inte om det gav så mycket.. Får väl se när jag väl kommer igång och pluggar på det helt enkelt! Just nu känns det mest förvirrat iallafall! Hade oturen att missa två bussar idag. först den från högskolan in till stan. Så då blev det till att gå in till stan istället (orka vänta en halvtimme på nästa buss liksom). Har ju varit riktigt härligt väder idag me, så det gjorde ju inte så mycket att jag gick.

När jag väl kom till resecentrum så såg jag åhusbussen backa ut lagom när jag kom dit, så då var det bara att sätta sig och vänta en halvtimme på nästa buss.. Lite irriterande faktiskt! En halvtimme att bara sitta i stan när man egentligen behöver plugga är inte allt för roligt! Men så är de! Har ju ändå inte kommit igång me plugget här hemma än.. Vilket dock beror på att jag först var tvungen att göra mig lite mat och äta, så där gick en timme till det och nu är det fullkomligt oväsende i huset för pappa håller på att lägga golv i deras sovrum plus att brossan kollar på tv och hoppar rundor o sjunger en massa i vardagsrummet. Så är inte riktigt den ultimata miljön för att plugga här för tillfället! =(

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0