nationalekonomi o ekvationer!

Nu förstår jag mer än väl varför alla som läser nationalekonomi-makro tycker det är en hemskt jobbig kurs.... Efter dagens föreläsning idag kan jag och mina kurskamrater hålla med om detta helt och hållet! Jisses vad det snurrade i huvudet av alla långa ekvationer som vår lärare rusade igenom på sin genomgång. Att han dessutom gjorde dem två gånger med ännu högre fart på reprisen gjorde det hela ännu mer förvirrat. Hängde man inte med på första genomgången så var det ännu mer omöjligt att hänga med på andra genomgången av samma ekvation.. Fick läxa som vi fick med och denna satt jag med när jag kom hem. Det tog bara en timme att räkna ut hela den ekvationen för att kunna läsa läxan... Kul att vi ska ha tenta på detta sen.. inte! Då ska man kunna ekvationens alla delar utantill dessutom.. Usch... Känns som att man är tillbaks i matte c på gymnasiet me.. samma typ av ekvationer som vi räknar nu ju.. Fast mer utvecklande. Att modellen som vi har gått igenom idag är del av nobelpriset i ekonomi 2006 säger ju en hel del om vilken nivå vi ligger på! Galet! =) Men det ska nog bli bra tillslut det me. D

Ikväll blir det seniormöte igen. Ska bestämma tema till nattatjofräs och sen konstatera hur vi ska ta oss till trashockeyn i höör på fredag. Sedan när jag kommer hem ska det göras semlor! Bestämde det igår när jag och pappa var på kvantum och handlade lunchmat o mjölk till mig! Semlor är ju så gott och eftersom det det är fettisdagen idag så bara måste vi ha semlor!

image338

Mår lite konstigt just nu... känns som att jag har sockerbrist eller nåt, har nyss ätit och nu snurrar det runt i huvudet värre än vad som hänt nån gång tidigare. Känner mig helt borta! Vad är det med min kropp?! Ska nog ha i mig lite vatten och nån chokladbit eller nåt.. känner att jag kan behöva det om jag ska köra ner till äspet och scouterna sen. Känns lite scary att köra bil annars..
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0