skola, konsert och ledarträff

Det är ungefär vad som hunnits med idag, plus en runda på stan me jeans och väsk inköp och lite plugg.

Föreläsningen idag var mycket givande. Det är kul att prata om pengar, penningmängd och inflation. Var dessutom lite roligt att Reproräntan höjdes idag, då vi var inne och pratade om den me. Vilka effekter den har o sånt. Sjukt intressant!

Efter skolan blev det en runda på stan. Hittade äntligen mig ett par nya jeans. Denna gången på MQ.. Riktigt fina och rätt färg me. Så dem blev de! Sedan köpte jag mig även den väskan jag hade hittat på H&M.. =) Så känner mig mycket nöjd me mina inköp för dagen. Dock blev det ingen ny mobil idag, orkade inte gå in och fixa med det idag. Hade tagit tillräckligt lång tid på stan ändå och var grymt hungrig, så då kände jag inte för att fördriva ytterligare en halvtimme eller mer i stan. Så ska kolla på det imorgon istället. Har ju ändå alltid 20 min att fördriva i stan innan bussen går, så då kan jag ju lika gärna ta en senare buss hem om jag skulle missa den. Kommer i vilket fall hem tidigare imorgon än vad jag kom hem idag ändå!

Väl hemma blev det lite varma mackor. Är det enda som går snabbt att göra och är lagom lätt när man kommer hem vid tjugo i tre och är tokhungrig. Sedan blev det lite plugg och därefter mat igen.

Vid tjugo i sju körde jag till yngsjö kapell för ungdomsledarträff me kyrkan, där vi först var på konsert i kärlekens tecken. De va jätteduktiga och var till och med så att jag rös i hela kroppen när en tjej sjöng solo!  =)

Efter konserten blev det då ledarträff me vårt underbara gäng! Satt och pratade om allt möjligt i två timmar. Kom till och med in på vår första taizéresa som jag, jennie, zarah och helene var på. Gud vilka minnen! Haha! Bestämde mig även för att det ska bli taizéresa för mig till våren. Jag bara måste dit och är det sedan så att jag inte får gå avancerat friluftsliv kursen för att jag missar en eller två träffar så får det vara så isåfall. Jag kan ta examen i vilket fall ju! =)

Har faktiskt funderat en del på om jag ska gå den kursen överhuvudtaget eller om jag ska försöka kunna läsa aktie- och värderpapperskunskap istället. Känns som att dels får jag lite helgfritt under april o maj då och dessutom känns det lite mer givande för min utbildning. Ska nog ringa HiK eller BBS och höra om man kan fixa det på nåt sätt.. Känner att jag har inte riktigt tid för avancerat friluftsliv kursen, tyvärr! Obligatorisk närvaro på kursen varje fredagkväll och lördag under fyra, fem helger i april o maj är inte riktigt passande för mig. Ska allt kolla upp det lite.


Fann en passande bild på mig o nettan som elin tog under gårdagens seniormöte, typisk tänkande/diskussionsbild! :P
image357
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0