storm..

vaknade med värsta huvudvärken imorse. Kändes ju bra me tanke på att jag skulle skriva tenta. Men efter två huvudvärkstabletter och två o en halv timme senare så var huvudvärken borta! Som tur var! Skriva tenta och ha huvudvärk är ingen bra kombination.

Tentan gick nog bra.. eller är nog godkänd.. var några frågor som det tog ett tag innan jag visste vad jag skulle skriva och på nån så är det nog tokfel svar. Men skrev på allt iallafall! Är ju bättre än inget alls! :) Vid halv ett när jag lämnat in tentan, blev det till att köra ner till stan och sedan några timmars tidsfördriv där innan jag skulle till tåget. Hann nog med att gå in i alla affärer i stan som har något vettigt under två timmar. Sen blev det en runda till mammas jobb för att ge bilnycklarna till henne, blev en 20 minuters pratstund me mamma o Linda, som var klara me allt de skulle göra för dagen, vilket i sig innebär att städa i köket. Jag tror inte där har varit så skinande rent sen mamma började arbeta i de lokalerna.. för sådär tolv år sen typ! Det var en chock att komma in där idag. Sist jag var där o jobbade var där riktigt smutsigt om man jämför me nu!

Efter mitt lilla besök på mammas jobb (som jag fortfarande inte vet vad de heter sen de fick nytt namn) så var det dags att gå till tåget. Hade börjat blåsa en hel del i kristianstad då och så det var en riktigt härlig sidvind jag hade hela vägen från söder till stationen. :S
Träffade på linda på tågstationen, roligt, roligt! Har inte sett henne på ett bra tag. Senast på björket för sådär ett o ett halv år sen om jag inte har helt fel! Så det var roligt. Kul att få lite sällskap på tåget till hässleholm me. Hann med att prata om allt viktigt som man bara måste prata om när man ses och en hel del "oviktigt" me! =) Härligt!

Väl i hässleholm blev femton minuters väntetid utökat till 25 minuters väntetid innan X2000 kom in. Under tio minuterna som jag stod ute på perrongen och väntade höll man på att blåsa bort ett antal gånger. Galen blåst! Vilken sedan visade sig vara storm när vi fick stå still strax utanför alvesta på grund av att det var ett träd som fallit över trådspänningen, så att ingen el fungerade. Det gjorde iofs att vi som skulle byta i alvesta hann med tåget till kalmar, då detta fick stå still i alvesta på grund av elavbrottet. Det postiva med SJ, de ordnar alltid så att tågen väntar in försenade tåg.. Det gillar vi!

När jag väl kom till kalmar, (bara tio min försenad faktiskt!) så blåste det och regnade värre än på nåt ställe innan. Var rätt så blöt när jag kom hem efter min tio minuters promenad från stationen till esplanaden. Men det är sånt som blir när man går i storm me regn! =)
Väl hemma så var det bara att packa upp lite och sen gå till maxi en runda för att handla lite så att jag har mat hemma de närmaste dagarna. Kylskåpet var ju lite tomt! Sen har kvällen tillbringat hemma i min underbara lägenhet me På spåret final och sedan slutet på let´s dance och lite film..  Ska nog gå o lägga mig snart. Det känns att det inte blev så många timmars sömn i natt som behövs, så ska nog sova lite mer i natt.

Imorgon väntar en dag på stan me Madde och sedan fest på kvällen! =)
 
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0