Upptäcksfärd på skolan

På busshållplatsen till stan träffade jag på Rebecca så vi fick oss en trevlig pratstund ut till Högskolan. Pratade om allt möjligt och nu bestämde vi att ses nån gång i nästa vecka så att vi kan prata vidare. Vi har alltid så mycket att prata om av nån anledning. Men det är trevlig o bra! Uppdatering om vad alla andra gör är ju alltid kul att få!

När vi sedan kom ut till högskolan blev det faktiskt en timme spenderat på framtidsmässan i skolans idrottshall för min del. Så nu har jag varit på lite "upptäcksfärd" på skolan. Eller har iallafall bevistat biblioteket, som jag mest blev förvirrat av. Kan ju säga att högskolebibblan i Kalmar är så mycket bättre upplagd! Sedan blev det vidare till idrottshallen och gå runt på framtidsmässan. Pratade med några företag, så nu har jag några ställen jag ska söka jobb på. =) Sen får vi se vad jag hittar och vad det blir...

Föreläsningen sen var intressant. Arbetslöshet är ett ganska intressant ämne faktiskt. Mycket som berör nulivet och framtiden. När vi sedan slutade vid fyra blev det snabbt till bussen och sedan en snabb runda genom stan och inom H&M för att se om jag kunde hitta några färgglada shorts/hotpants men självklart inte! Så då blev det vidare till banken för att ta ut pengar så jag kan betala mitt träningskort ikväll och sedan blev det till bussen och åka hem.

Väl hemma vid fem var jag riktigt hungrig. Ingen mat förutom bananer sen halv elva kändes i magen. Så kvällen middag behövdes mer än väl! =)

Nu ska jag o mamma snart cykla iväg till sånnahallen och träna och sedan blir det hem för att fira pappsen lite..

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0