apoteket och kicks

Det blev ju som sagt en runda till Apoteket, och precis när jag skulle bege mig ner på stan så började det snöa igen, så istället för att cykla bestämde jag mig för att gå till stan istället. Är ju inte så långt och kände att det var ganska skönt att gå. Så det blev till Apoteket och inhandla lite för förkylningen. Det blev Nezeril näsdroppar, Echinagard och panodil, så nu ska jag väl kunna lindra min förkylning lite. Sedan blev det en runda in på Kicks oxå och köpa ny ansiktskräm. Min andra som jag köpte i somras börjar ta slut nu, så var dags att köpa ny. Synd att den jag har nu inte fanns på Kicks i Kalmar, den har varit riktigt bra och har ju dessutom solskyddsfaktor i sig och det är ett stort plus! Men hittade den inte här i Kalmar, och med tanke på att jag köpte den på Kicks i stockholm, så är det kanske inte så konstigt. Är ju ett lite större sortiment där än här.

Favorit ansiktskrämen                                                    Dagens inköp
image289 image290
Efter min promenad på stan så blev det hem o sätta sig och plugga. Det var ju inte det lättaste. Att vara förkyld, trött o ha ont i huvudet är inte en så bra kombination när man ska läsa igenom 38 sidor text. Blev bara ännu tröttare av det istället. Men med några små pauser emellanåt så tog jag mig igenom uppsatsen me. Sen är ju frågan hur mycket jag kom på som vi kan ta upp i analysen. Men det blir nog bra ändå.

Gjorde nyss korvstroganoff och ris till middag, gott, gott, och för en gångs skull så smakade det perfekt första gången jag smakade av stroganoffen. Det har nog aldrig hänt innan, alla andra gånger så har jag alltid fått smaka och sen krydda lite till och sen smaka av igen.. Men idag var det helt perfekt efter första kryddningen.. Yiie!! Sen är ju dock frågan hur mycket jag egentligen känner i smak me tanke på förkylningen. Fast helt utan smaklökar är jag inte än..

Nu ska jag kolla på konståkning och sedan blir det Kungafamiljen 2007.. Älskar alla dessa årkrönikor.. så länge de är intressanta iallafall.. =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0