Dagens skratt!

Än så länge har jag inte varit så aktiv med att sätta mig och läsa nån av uppsatserna. Vet nämligen med mig att jag lär nog bli ännu tröttare då.. Efter de senaste nätternas lilla sömn så är jag ganska så seg och trött idag. Så förhoppningsvis lär jag somna väldigt lätt ikväll.. Har ju inte massa tankar på uppsatsen i huvudet nu längre. Bara en massa annat!


Fick en riktigt rolig inbjudan från kyrkan idag, till ett viktigt möte! Som är på torsdag, vaddå framförhållning!  Det roliga med inbjudan var iallafall det som stod i slutet, den finstilta texten. Det var så typiskt Peter och Helene att skriva så.. =)
image318


                   "Klädsel är valfri men obligatorisk.

                    Du måste inte komma, men om du inte gör det så kommer kanske
                    Nilkas att gråta sig till sömns fram till nästa jul, Peter att låsa in sig
                    på dass resten av livet, Fredrik att hälla fanta i dopfunten och
                    Helene att söka jobb som telefonförsäljare. Låt inte detta bli
                    möjligt, utan KOM!"


         
        Vaddå hot!  
Så klockrent var det! =)

Iallafall fick brevet mig en tankeställare om jag ska vara lite aktiv i kyrkan under mina tio veckor i åhus. Vet ju att de behöver ledare dessutom! Ska nog höra av mig till Peter eller Helene se... Saknar det ju! Ska ju joina seniorerna på deras möten, så varför inte kyrkan oxå.. Det passar ju rätt så bra tisdagar o torsdagar, fast då hamnar ju träningen me mamma på friskis lite i kläm.. Får nog fundera på det under veckan.

Nu ska jag kolla på Design: Simon och Tomas och sedan blir det cityakuten! två favoriter på en o samma kväll! hmm.. tror inte det blir så mycket läsande av uppsatser ikväll.. det får bli morgondagen projekt istället. Ska ju inte ses förrän vid fyra, så har ju hela förmiddagen o nästan hela eftermiddagen på mig.. =) Sen ska jag visst på möte med kören imorgon kväll.. Är kallad till styrelse/medlemsmöte och sitter ju inte ens i styrelsen där längre, det var ett halvår sen senast. Så blev lite funderande på varför jag är kallad. Men kan ju ha att göra med att jag tar ett uppehåll samtidigt som jag är valberedning och sitter i festkommitéen och eftersom Anna ska sluta, p.g.a. flytt så kan det vara därför jag är kallad. Behövs ju väljas ny ordförande o sånt. Så tror allt att jag behöver gå på det mötet! Dessutom kan det ju vara kul att träffa Anna en sista gång me.. =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0