dessa grammisar

Grammisgalan var ju som vanligt inte allt för bra. Varför är det alltid samma artister som ska få alla priser, och alltid de som är sämst.. Ett evigt huvudbry fakstikt! Ta till exempel Salem al Fakir, han fick ju en massa priser, men jag kan inte påstå att jag kan säga nån av hans låtar och ännu mindre sjunga dem.. Visst jag vet ju vem det är. Vem har liksom kunnat undgå det. Men säga vad han sjunger är inte lika lätt.
Ett annat band som jag aldrig gillat och som alltid slår så bra är Kent. Deras låt Ingenting är dålig och detta har jag tyckt sen första gången jag hörde den, när den premiärspelades på Rix FM. Den är inte bra, bara så sjukt enformig. Men är väl de som kanske är avgörande.

Det som jag däremot tyckte var bra var att Lars Winnerbäck vann bästa låt! Helt rätt!!! =)

För övrigt tycker jag att pris till sämst klädda under grammisgalan ska gå till Carl Bildt, vår kära utrikesminister. Herregud, den kavajen kunde man ju bara inte missa, så hemsk! Alltså bör inte en som är minister i detta land ha någon stylist eller nåt? Jag bara undrar!?!

image310


Konstaterade innan idag att idag är det två veckor tills jag har kursstart i nationalekonomi på Högskolan Kristianstad. Det börjar faktiskt bli lite nervöst nu.. Men får hoppas det ska gå bra. Är bara en del som måste fixas innan dess. Måste kontakta CSN och göra en ändring av högskola för 15 av mina poäng. Annars är det ju risk att jag inte får den summan jag ska få. Och den situationen vill jag inte hamna i. Annat jag måste göra är att betala min terminsräkning för högskolan i kalmar, så att jag kan få betala reducerad avgift när jag ska betala min terminsavgift till högskolan kristianstad. Vill ju inte betala mer än vad jag behöver. Det är dumt. Blir ju en del pengar ändå på terminsavgifter. Sedan måste jag nog kolla upp och beställa böcker me. Är som väl är bara en bok i kurslitteraturen om jag har tur.. men kan ju vara spännande att se vad den kostar. Av erfarenhet vet jag ju att det inte brukar vara så billigt när det bara är en bok att köpa. De brukar ju gå på mellan 500 - 1000 kr. Det är ju som sagt inte gratis att läsa på högskola!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0