Framtiden

Har många tankar och funderingar just nu på vad man ska göra efter examen, och blev ju ännu mer verkligt och kändes närmare idag, när man blev påmind om att Agnes efter vårt uppsatsseminariet kunde ta ut sin examen. Jisses, det är bara 21 veckor tills vi är klara och tar examen! Verkar kanske jättelänge, men ska denna terminen o våren gå lika snabbt som höstens så lär examen komma lika snabbt som man kan knäppa me fingrarna. Eller nja, kanske inte. Men det känns redan nu nära!

Iallafall de tankar och funderingar som finns planer på just nu är:
  • Söka sommarjobb på IKEA i kalmar och sedan jobba där i höst samtidigt som jag läser statistik på halvfart.
  • Plugga enstaka kurser för att uppfylla civilekonomkraven, och andra kurser som jag vill läsa för att bredda mig o så. I annan stad än kalmar..
  • Söka jobb: Söka de jobb som jag hittar och finner intressanta. T.ex. ekonomiassistentjobb o jobb på revisionbyrå, bank eller nåt...
  • Söka trainee: Har haft de planerna från och till. Känns som en ganska bra start för att komma ut i arbetslivet. Ska bara hitta något företag som man kan tänka sig arbeta inom. =)
  • Läsa magisterår: har gått fram och tillbaka med hur jag ska göra. Om jag ska jobba lite o sen läsa magister eller hoppa det helt och hållet direkt. Ska iallafall kolla upp vad det finns för magisterkurser i krstd, lund, o på andra ställen. Kalmars magister är inte aktuella iallafall. Känns inte som där är något som passar mig, inte just nu.
  • Resa: har funderat lite på att åka till taizé i höst och vara där som volontär i tre månader eller nåt. De planerna finns ju fortfarande.

Ja, det var ju vad jag har i tanke just nu. Så är väl det som kommer funderas på. I dagsläget är det endast ett alternativ som gör att jag stannar i kalmar. Resten blir nog där jag känner för...

Så var mina tankar nere på prent me. Kommentera dem gärna.. ;-)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0