Galet!

Alltså detta är galet varför ska man vara så hungrig hela tiden... visst hade ju varit logiskt om man sysselsatte sig på dagarna så att man gjorde av med energi. Men jag gör ju inget förutom sitter och åter sitter.. och ändå är man hungrig var fjärde timme.. eller nåt! Galet! Ajja.. innan ikväll efter min lilla kvällmat bestående av stekta ägg, macka och nyponsoppa så tog jag mig faktiskt en promenix runt stan. Wiie.. Var så skönt att vara ute o gå powerwalk i en halv timme. Det behövdes, helt klart!

Väl hemma så passade jag på och dammsuga av lägenheten me innan jag hoppade in i duschen. Gjorde värsta tabben när jag dammsög me.. höll på att dammsuga lite lätt på skrivbordet, allt damm o skräp försvinner ju lättast då. Och vips så flög USB minnet in i dammsugare oxå.. Snacka om panik! Men som tur är var det för brett för att gå mycket längre än in i munstycket så efter lite trixande och knixande me lite alla möjliga redskap så fick jag äntligen ut USB:t igen.. Med en dubbel böjd ståltråd som fick hanka om USB!  Wiie.. vilken lycka det var när USB:t flög ut igen!  =)
Så sedan kunde jag fortsätta dammsuga igen.. med undvikande av alla ställen där småsaker kunde försvinna in i dammsugaren.

Vid halv nio blev det en runda ner till maggie för att sitta lite me uppsatsen igen.. Vaddå att vi inte fått nog under dan. Satt och filade på metoden. Skrev till och ändrade lite meningsbyggnader o så.. Så nu har vi bara två underkapitel kvar att skriva i den, sen är metoden klar! Lycka! Det avsnittet har jag suttit med ett antal timmar, så ska bli skönt när det är helt klart! Resten av uppsatsen börjar me bli klar nu.. Analysen avklarades det sista på idag, så nu är det bara diskussion och slutsats kvar, och förord och sammanfattning och sedan allt småfix här o där.. Har fått handledningsmöte imorgon me.. så lär få lite att fixa och komplettera då me.. Men det är skönt att få de nu och inte få allt sen på slutseminariet istället. Då lär vi ha tillräckligt att göra ändå innan den ska in på tryckning!

Jisses, för tre-fyra år sen trodde jag aldrig att jag skulle vara med och skriva en c-uppsats på sådär på 60 sidor, men nu känns det inte så konstigt längre.. visst man blir nog lite akademiskt skadad, alla avancerade och utvecklande ord ger ju lite influenser i hur man pratar o så sen. Och vi som skriver tillsammans påverkar varandra en del me. Det fick jag o maggie levande bevis på innan. Helt plötsligt började maggie prata skånska.. :P Galet! Hon är ju från karlskrona/jämjö.. där pratar man liksom inte så mycket skånska! Kul var det iallafall! =)

Nej, lite sömn nu innan vi ska fortsätta me uppsatsen imorgon igen..
Buenas Noche!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0