ny termin, ny skola!

Några dagar sen jag skrev här senast och mycket har hänt!

I tisdags blev det stan på eftermiddan för att fixa och köpa lite smått som jag behövde till min ekonomiska redovisning. Ett busskort blev även införskaffat, så att jag nu kan pendla mellan åhus o krstd utan att betala var gång. Blir ju lite billigare me. När allt det var avklarat blev det till att gå till mammas jobb o möta henne när hon slutade och sedan blev det upp en runda på stan igen, innan vi åkte för att hämta brossan och sedan vidare hem.
Kvällen spenderades sedan på scouterna tillsammans med seniorerna. Mycket kul! Och vilka typiska seniorer vi har. De kan verkligen prata om allt, och bara prata, prata, prata. Men de e härligt, och när man tänker efter så var vi likadana när vi var seniorer! =)

I onsdags (igår) var det sedan dags för att bege sig ut till högskolan för första gången på väldigt länge för att ha kursstart! De två andra gångerna jag varit på högskolan i kristianstad är när jag skrivit högskoleprovet. Alltså senast typ tre år sen. Vilka jag då skrev i den salen som vi har våra föreläsningar i nu, så det var iallafall skönt, dit hittade jag ju!! Men var lite nervös ändå! Fast det gick super bra och känns som en bra och givande kurs. Dock väldigt mycket att göra. Eller nja, kanske inte så mycket om man jämför med höstens kurser i företagsek. C. Men vi ska ha två tentor på vardera hundra poäng och en inlämningsuppgift på dessa tio veckorna! Jisses! Skönt är iallafall att man lärt känna lite folk som oxå läser kursen så det gör det hela lite lättare! Och vår lärare är en riktigt skämtare me, så det gör oxå att kursen blir lite roligare och känns lite mer inspirerande att gå på föreläsningarna då me. På föreläsningen igår visade han bland annat de olika lärar/föreläsarstilarna som finns och vi skrattade så att vi inte riktigt visste vart vi skulle ta vägen ett tag! Väl hemma igen vid fem så blev det mat (gud vad skönt det är att bo hemma och ha nån annan som lagar mat, oftast iallafall) och sedan blev det en väldigt slapp kväll. Tre timmars eftermiddagsföreläsning me väldigt massa skratt tog på krafterna. Så blev en kväll me tv-tittande och tidig sänggång.

Idag var det till att gå upp halv åtta för att göra sig i ordning och äta frukost o sånt. Sedan blev det till att cykla till bussen in till stan o högskolan vid kvart över nio. Vad glad jag blev över att högskolan i kristianstad kör med akademisk kvart, det gör att jag kan ta fyran(ystadbussen) in till stan och komma direkt ut till högskolan lagom till klockan tio och sedan börjar vi kvart över tio, bättre kan det ju inte bli!
Blev då föreläsning sen i tre timmar. Snurrade runt i huvudet av alla ekvationer och diagram där ett tag för mig och madelene, men efter lite förklarande och funderande så blev vi nog ganska kloka på det me! Återstår ju att se imorgon, då vi fick läxa(!) till morgondagen i att räkna ut hur BNP:n för en viss bil hade förändrats. Vet ju inte riktigt om jag lyckades helt med den eller ej, med tanke på att jag gjorde den på bussen på vägen hem så är det ju lite osäkert! Men, men försökt har jag iallafall!
Efter skolan blev det en promenad på stan för att leta efter ett nytt skärp, (lyckades ju glömma mitt i kalmar, med en massa annat så då var det bara till att leta efter ett nytt) Vilket jag iofs tänkt köpa i vilket fall och på sandelins hittade jag ett svart skärp i stuk med det jag varit på jakt efter och dessutom på rea (halva priset) så det var ju perfa! Sedan blev det även två nya tröjor me! =)

Ikväll blev det friskis jympa me mamma i sånnahallen. Konstaterade att jag ska nog ändå köpa kort på friskis i stan, så får det bli träning där och träning i åhus me mamma. Är nog det jag kan motivera mig mest till just nu. Kul var det iallafall! om än lite msigt ibland. Men vad kan man begära när minst 75% av de som tränade på det passet idag är 45+, många gamla lärare och dagisfröknar o annat folk som man känner tränar där.

Imorgon blir det föreläsning igen 10-13:00, sen blir det snabbt in till stan och in på stadium och köpa nytt underställ därefter med första bästa buss hem (13:35), så att jag kan äta och sen blir det till att åka in till stan igen 15:00 för att sedan ta tåget mot återträffen 15:50. Därefter blir det återträff me Stora A hela helgen! Ska bli kul, om än lite tråkigt att vi inte blir så många. Men ska bli kul att träffa de som kommer! :)

Det var en uppdatering av veckan det! Får se när nästa kommer, finns ju inget bredband i detta huset än, det kommer först nästa vecka. (så hoppas på att det kommer så snart som möjligt) Nu ska jag iallafall sova!
       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom igen nu! Fler bilder!

2008-01-25 @ 00:14:56
URL: http://bartholomeus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0