slappt me musik!

Så är uppsatsen klar och inskickad för två timmar sen.. Så nu är man ledig! Eller ja, det återstår att läsa igenom opponerings- och diskussionsuppsatsen och sedan göra opponering på dem imorgon. Sedan är det seminarie på torsdag kl åtta till ett! Galet länge, undra om han beräknar en timme till varje grupp?? eller iallafall femtio min, de borde det ju nästan bli 20 min opponering, 20 min diskussion och 10 min petters kommentarer. Fast han kan nog prata minst 20 min.. Det är ju absolut ingen omöjlighet.

Sitter o lyssnar på musik o bara slappar för tillfället. Tänke ta o börja läsa igenom den ena uppsatsen senare i eftermiddag.. När man har lite mer energi. Och vilket är bästa sättet att få energi på om inte genom att lyssna på musik! Har upptäckt en ny favorit låt me. Elin Ruth Sigvardssons - Du måste förstå, tycker om den engelska version men den svenska är nästan ännu bättre! =)

Lyssnade på Amanda Jensens låtar innan me.. Har inte riktigt kommit fram till vad jag tycker om henne. Visst så länge hon sjunger rent så är det bra. Men hon är ju inte så duktigt på att sjunga endast rent, mycket falska toner och det är då jag inte står ut att lyssna på henne. Visst ibland passar det, men oftast inte! Får väl se om jag lär mig att gilla henne ännu mer, vilket då innebär att jag kan lyssna på hennes låtar utan att det är obehagligt! Jag vrider och vänder mig så fort jag hör falska toner som skär precis emellan två toner eller två ackord.. och verkligen är så fel som de kan bli... Nu är jag ingen som sjunger felfritt långt ifrån, och alla hamna där nån gång. Men det är liksom det när man alltid sjunger de falska tonerna som det är jobbigt att lyssna på. Då är det bättre att ändra så att det låter bra! =)

Men nu ska jag återgå till att samla energi för att orka läsa mig igenom uppsatserna..
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0