tankar om ditt o datt

Hade världens bästa tanke på vad jag skulle skriva. Men när jag väl kom hit så har jag glömt bort det! Dåligt minne kanske, eller ja, dåligt korttidsminne iallafall! Är alltid så kommer på något men när jag väl är på väg att göra det glömmer jag bort vad det var jag skulle göra, skriva osv. Sjukt jobbigt är det!

Det är tur att jag inte behöver sitta och plugga till tenta just nu. Tror inte det hade gått så bra. Det är konstigt vad förmågan att komma ihåg saker försämras lätt när man inte nyttjar det. Har haft en rätt bra inlärningsteknik förra våren o hösten innan dess när vi hade en del tentor. Men efter tio veckors uppsats då man bara behöver komma ihåg det så länge så att man hinner skriva ner det på pränt så blir minnet försämrat! Eller, det är min teori iallafall!

Ja, det var ju detta jag hade tänkt att skriva. De flesta av mina grannar och andra vänner är just nu inne i tentavecka. Vilket innebär att alla är helt inne i sitt tentapluggande. Är ganska intressant fenomen. När det närmar sig tenta blir alla helt fokuserade. Antingen sitter de som jag brukar göra, hemma o pluggar i ensamhet och försöker fokusera så gått det går på att endast plugga! Eller flockas de på biblioteket och på skolan och sitter där o pluggar. Eller gör man som mina grannar, sätter sig i köket ute i korridoren och pluggar var och en till sin tenta., detta var iallafall den syn jag fick idag när jag kom ut i korridoren och skulle ner och hämta posten.
Snacka om motivering till tusen! För det är ju faktiskt så att när nån annan sitter i närheten och pluggar till sin tenta, så är det ju en sporre att man själv oxå ska sitta och plugga utan att hitta på småpauser i tid och otid för att slippa plugga. Som sagt motivering till tusen!

Ska kanske satsa på det imorgon. Ta med datorn ut till köket och sitta där ute och läsa igenom uppsatserna istället för att sitta här inne hos mig.. Hmm, får bli en funderare på det!

Pratade me familjen i telefon för nån timme sen och fick veta att nu har pappsen ringt och beställt bredband, som ska kopplas in om ca två veckor.. Till och med trådlöstnätverk ska de ha!! Wiie.. snacka om att jag blev glad! Blir en vecka hemma utan bredband, men sen kommer jag palla att bo hemma me. (iallafall lite mer än tidigare) Det funkar nämligen inte att plugga på högskola utan bredband. (okej, liten lögn det där) Men till viss del är det faktiskt så, hade blivit tokhöga kostnader i annat fall, och tagit sjukt lång tid att bara logga in på högskolan mail, och att sedan ladda ner ett dokument tar ju ännu längre tid. Så nu är jag glad!
Det är konstigt att det ska behövas tre års tjat och till slut att man flyttar hem igen för att plugga innan de tar tag i saken.. Men det är väl bra att nåt har inverkan!

En annan rolig sak jag fick veta var att min bästa gymnasievän, Emely, jobbar på mammas jobb för tillfället! Snacka om sammanträffande, blev jätteglad när jag fick höra att hon hälsat till mig! Man ses ju inte lika ofta längre. Men får väl ta o se om man kan träffas nåt nu när jag ändå är i stan. Lite katastrof i annat fall faktiskt!


image319

*gymnaisetids saknad*
Våra häng i bodegan o bibblan och promenixer upp på stan o till videomix för att köpa plopp! Det var tider det!

image322image321
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0