oväntat sammanträffande

Jobbet idag var riktigt roligt! Fick ett intressant bemötande när vi öppnade dörren in till matsalen från köket och möttes av en bricka stående mitt på golvet och en liten kille på sådär 2 år ståendes framför och tittandes rakt upp på mig.. Såå söt!! =) Sedan blev det lite små roliga händelser efter varandra, när vi upptäckte att det fanns ännu några barn i huset.. De har dessutom verkligen en förmåga att vara på fel plats vid fel tillfälle, typ mitt i hallen eller mitt i gången och ändå bara se så söta ut så att man bara blir glad!  =)

Efter ett tag när jag och bettan kom in på alla möjliga samtal, som man lyckas komma in på när man jobbar tillsammans, så konstaterade vi att Bettan och hennes man känner mina föräldrar och bror och till och med har varit på semester på gotland tillsammans med dem för tre år sen.. eftersom pappa och hennes man jobbat tillsammans. Snacka om att världen är liten! Så då blev det ju ännu mer roligt! Att chefens kusin eller rättare sagt Anettes kusin känner min familj är ju inte det första man tänker på... Man kan ju undra om det finns mer gemensamt bland oss som jobbar på vandrarhemmet, eller vilken historia man skulle kunna komma fram till bland alla gästerna... Det finns nog en del.. :P


Denna eftermiddagen kommer nog spenderas med en bok eller tidning i uterummet tror jag allt. Blev lite för lite sömn i natt på grund av massa tankar och funderingar, så känner att en bok och bara koppla av hade ju inte varit helt fel. Tycker inte om när man får en massa att fundera på precis på kvällen när man ska sova.. även om man inte vill det så tänker man ju på det i vilket fall. Och det gör ju inte det hela lättare att somna.
Varför kan inte livet bara vara utan bekymmer och bara lösa sig efterhand istället.. Hade varit himla mycket enklare.. fast tyvärr är det ju inte så. Är alltid en massa beslut att ta istället.. Jobbigt.. :S Men får kanske börja plugga till tentan snart istället, så får jag nåt annat som tar upp tankarna.. Fast är ju dock en månad och elva dar kvar tills tentan, så känns lite tidigt att börja plugga redan.. :S Men enligt Bertil Hultén så skulle det ju bättre att plugga lite under en lång tid än att råplugga allt den sista veckan.. Så ska kanske ta det rådet för en gångs skull.. Skulle ju inte skada att få ett bra betyg på min sista salstenta. :P
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0