ännu mer telefontid

Ikväll har jag suttiti telefon i lite mer än en timme. Med sex olika personer i släkten!
Först ringde farmor, för att höra hur det var med mig och förhöra sig om morgondagen o allt, sen blev det även lite prat med farfar som ansåg att jag borde vara nervös nu.. Men vad ska jag vara nervös för?!  Är ju inte precis att jag ska säga nåt i nån mick eller så.. Nepp, endast gå upp och ta emot mitt diplom och nål när mitt namn och vilken examen jag tar läses upp.. Det är ju inget att vara nervös för..
Fast vet iofs att Maggie är nervös för just detta.. så visst kan man vara nervös.. Men inte jag.. Inte än iallafall! :)
Fick hur som helst lite lyckönskningar av dem båda. Så det är ju skönt!

Strax efter att jag lagt på ringde telefonen igen, med nästa släkting i luren, farmors syster Emmy. Hon skulle egentligen ringa till mamma o pappa, men då de inte var hemma, så ringde hon till mig istället. Var ju kul att få prata med henne. Man får alltid reda på en massa om släkten då, vilket jag iofs lär få veta på torsdag ändå, eftersom Madde tar studenten då. Vilket var det som samtalet grundade sig på, att meddela vilken klass madde går i för att vi ska veta vart vi ska ta vägen på skolgården och sånt.. Vilket jag iofs visste ändå.. Men det kunde ju inte Emmy veta.. =) Fick lite lyckönskningar av henne med, så lyckönskningar för morgondagen saknar jag inte... =)

Sedan blev det då det sista samtalet med familjen ringde hem, mest för att höra när de tänkt komma till kalmar imorgon och för att tala om var vi ska äta och sånt imorgon kväll. plus att informera om att jag ska på bankmöte på torsdag förmiddag, så de inte planerar nåt annat för den tiden.. =) Men mitt lilla samtal blev till ett 40 minuters långtsamtal me först mamma, sen pappa och sist brossan.. alltid lika roligt!

       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0