examen

Så sitter man här klockan halv sju på morgonen och har lite frukost och kvalitetstid innan jag ska bege mig till jobbet. De senaste två dagarna har det som sagt varit fullt upp med min examen i onsdags och sen bankmöte, hemflyttning och maddes student igår.

Examen började med fotografering tillsammans med de flesta kandidater och sedan samling på borggården där det var fotografering programvis. Väl inne på slottet sen var det högtidligt värre med procession in, tal, sopransång, diplomutdelning till varje kandidat, tal från mentorn, stipendieutdelning och lite till tal innan allt var avklarat och det blev  procession ut igen och sedan samling på borggården för blommor, gratulationer och fotografering. (bilder ligger än så länge på kameran).
Efter examen blev det sedan middag med familjen på gröna stugan. Med förrätt vitlöksbröd med mossarella, tomat och basilika och sedan planka med oxfile till huvudrätt. Mmm, riktigt gott både alltihopa! Sedan blev det hem och börja packa innan det blev ner till maggies våning för att fira lite till och fika med tårta. =)


Nu är det dags för att cykla till jobbet, så lite om studenten igår kommer senare idag.. (om jag hinner! )
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0