Midsommarhelgen

Då har det visst gått några dagar igen utan att jag skrivit nåt här.. Men har faktiskt knappt varit hemma under helgen. Skönt!

Midsommarafton bar det iväg till skojsbyerna (skogsbygderna) uppe i göinge för att fira midsommar med vännerna hos Månsson och Åsa i Brännskulla. Trevligt trevligt! Regnet var oxå där... som vanligt vid svensk midsommar. Men som tur var så var det inte ihållande regn som förra året utan bara några skurar! =) Mat och sång och lekar och skoj blev det en del, och självklart allsång till Smen´s Baglomma! En fest i göinge utan smen´s är som jul utan snö, eller som midsommar utan sill och snaps. (fast sillen får nån annan ta :P )
En hel del bilder blev det me.. närmare bestämt 67 st. Hur många vettiga är dock frågan.. speciellt när Pär fick fatt i kameran och fotoade både närbilder och mitt ben (!), mest för att jag inte skulle glömma hur det ser ut! Haha! =) Klockrent!


Citaten flödade dessutom under kvällen och den mest vanligast var hur Viktor bröt sitt ben..
- "Jag låg ner på en sådan stor gunga och gungade, och plötsligt fastnade benet i marken och gungan fortsatte, så jag bröt benet på tre ställen" - Tror du ska hålla dig ifrån gungor i fortsättningen Viktor! =)



Natten och midsommardagen spenderades sedan hemma hos Lotta och Micke (carros syster med man). Blev tv-tittande, Mario kart spelande och checkande av Mickes och gabbes studie som nu börjar bli helt klar. Och då kläckte Carro ur sig att jag o hon ska spela in några låtar där i sommar.. Och det lät ju som en bra idé, så det ska vi göra sen nån gång =)

Vid fyratiden blev det sedan till att köra till åhus, för att få lite vila hemma innan det för mig, carro, madde & emmy bar av till Nävlinge och sedan Venestad för att dansa och fira midsommardagen med Katta, Henke, Fia o alla andra! Träffade nog ca 20 pers som jag kände i venestad.. =) Trevligt trevligt!
Som sagt alla ska till venestad och dansa på midsommardagen. Det är tradition. =)

Idag blir det återhämtningsdag fram tills kvällen, då blir det till att ut&äta med jobbet och få träffa de nya sommarjobbarna för första gången. Undra vilken av åhus restauranger det blir i år. =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0