utflykt i blekinge

Idag var det uppgång vid halv nio, sen kom farmor o farfar klockan nio. En o en halv timme senare bar det av med mig som chafför till blekinge. Första stopp var listerby kyrka, där besökte vi farfars mormors, morfars och mosters gravar. Sedan vidare till Yxnarum för att kolla in huset där de bodde. Sjukt fint o mysigt var det nu! Fick veta att Harald Treutigers föräldrar ägt det för några år sedan.. Lite kul att veta! =)
Från Yxnarum blev det sedan till Ronneby, där vi tog en tur inom ronneby brunn innan vi gästade centrum för att hitta en restaurang att äta på. Blev kycklingfilé me tzatziki o klyftpotatis för min del. Mycket gott! Fast dock mindre bra för magen som gör lite ont nu.. =(

På vägen hem körde vi inom bräkne-hoby och kollade in Linaffären, förstår inte hur man kan ha så mycket lintyger i en affär! Sedan gjorde vi ett besök på Karlssons - butiken som har allt mellan himmel och jordfräs, kändes lite smått att gå runt där och titta när man visste att resten av familjen just då var på Ullared. Lite skillnad på storlek av affär och sortimentet om man påstår så! :P Men hoppas att mamma o pappa kommer hem med nåt till mig me, när de väl kommer hem på lördag eller söndag.. =)

Sista stoppet på vår utflykt blev kvantum i åhus. Man kan ju verkligen konstatera att det märks att semestrarna har börjat nu. Det kryllar av turister i åhus och inte minst på kvantum! Skönt att man har självskanningen sen när det ska veckohandlas.. för idag tog kön till kassan sådär en kvart... Lite jobbigt!

Imorgon ska det nog jobbas igen.. är iallafall sagt så.. Skönt! Även om jag kanske inte har fått sova ut riktigt efter förra veckans tidiga mornar så känns det lagom me ledigt nu.. Sen är man ju ledig en av dagarna i helgen igen.. =)

Dags för lite mat nu tror jag allt.. eller iallafall nåt som kan stabilisera magen lite.. Dagens lunch blev lite mycket (som vanligt när man äter på restaurang) i jämförelse med helgens mat, som varit helt lagom för mig och dessutom helt okej för magen. =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0