häckklippning

Känner att min motivation för att skriva just nu är ganska dålig.. har ju inget att skriva. Det enda som händer i mitt liv är jobb och åter jobb och sen lite slötid hemma emellanåt då jag inte gör mycket vettigt. Eller idag har faktiskt hela familjen varit engagerade i att klippa häcken.. Pappa körde det stora lasset med att klippa häcken med Elhäcksaxen, mamma och brossan räfsade och jag kollade så att den blev någorlunda jämn på bredden och höjden.. plus klippte bort de grenar som stack ut med den andra häcksaxen..

Sen nästa vecka när resten av familjen är på semester ska jag figurklippa buxbommen. Den har blivit lite av mitt projekt varje år och varje gång ska den ha ny form. Men vet inte riktigt än hur jag ska klippa den i år?? Förra året blev den ju fyrkantig och året innan blev den nog rund om jag inte minns fel.. =) Sen har jag fått i uppdrag att klippa gräsmattan me.. Pappa klipper nämligen den var 5:e dag.. så då är det viktigt att det görs även när dem är borta.. Annars blir den hiskeligt lång och svår klippt senare.. Å det är ju onödigt att den ska bli det när jag ändå är hemma. =)

Jobbet idag gick bra.. dock var det som sagt lite segt imorse, så kom inte iväg härifrån förrän vid sex.. oops, då skulle ju jag varit på jobbet.. Blev därför superfart på cykeln (tur att det slutat blåsa) till nya konditoriet och hämta bullarna och sedan vidare till jobbet..  Men var där tio över sex.. så hann med allt som skulle göras, innan de första kom halv sju ändå... Japp, det går även när man har ont om tid! =) Fast det vet jag ju sen tidigare.. =) Har ju försovit mig några ggr de andra somrarna, och då har jag hunnit med allt i tid då me.

Imorgon är det jobb igen.. Men då börjar jag "vanlig tid" alltså inte förrän vid kvart över sju, så får lite sovmorgon imorron.. =) Skönt!! Sen på fredag är det tidig tid igen.. :S (Golfspelare ska ju alltid vara lite speciella ;P )


Var förresten på väg att få besök av S igår kväll.. men det ändrades lika snabbt som det hade bestämts.. :S Men blir jag förvånad.. Nej, faktiskt inte. Vissa personer är så sjukt lätta att kunna läsa av och förstå dess tankar, och denna är en av dem, så jag blev inte alls förvånad.. Det var mest skrattretande.. =) Men jag tycker om S ändå.. Bara att S är så impulsiv ibland... helt tvärt emot mig som gärna planerar så mycket som möjligt... Bra kombination eller hur?!.. =)

Oj, blev ju lite text iallafall.. Ja, så kan det gå.. Nu ska jag iallafall äta!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0