det går ju framåt!

Äntligen börjar det kännas som att tentan eventuellt kan lyckas bli ett godkänt.. har gjort alla 99 övningsuppgifter nu och håller på och skriva förklaringar på alla ord och begrepp som står på checklistan och som jag bör kunna så många som möjligt av på lördag.. Är bara sådär 215 ord så tar ju lite yid att gå igenom dem. även om de var just dem som jag, madde och josefin satt och gick igenom på de sex timmarna i skolan i tisdags. Nu har jag dock tänkt att det ska gå lite snabbare. :) Sedan ska jag försöka skriva ner alla formler så att jag kan lära mig dem utantill me, kan de flesta med tyvärr inte alla än..

Har även gjort en lista över allt som jag ska plugga och hinna med imorn.

Fredagslista:
  • läsa igenom alla fyra artiklar en gång till
  • göra övningstentan
  • kolla över alla anteckningar minst tre ggr
  • göra några extra analyser (de utgör ju trots allt tre fjärdedelar av det vi har tenta på)
  • handla Coca cola, frukt och kexchocklad att ha med till tentan. Annars fixar man inte att sitta och skriva tenta i fem timmar.
Ja, det lär ju ta upp hela morgondagen det. Tur att resten av familjen ska spendera dagen i stan, så att man kan få lite pluggro här hemma. Går ju sådär när hela resten familjen är hemma och har lov och ledig denna veckan, samtidigt som jag måste tentaplugga.. Man blir ju störd hela tiden... ganska påfrestande!

Men nu ska jag flytta mig ut till vardagsrummet med mina papper och kolla på tv. Grymt bra kombination jag vet!! =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0