jobb

Ringde min käre chef innan ikväll för att förhöra mig om morgondagen och hur det skulle bli med jobbandet. Som väntat var det otroligt lite folk som ska bo på vandrarhemmet undet helgen, på grund av det kassa vädret som det pratats om. Skulle vara ca 30 pers alltså knappt halva vandrarhemmet fullt, men nu har ca hälften avbokat som skulle spelat golf men nu inte vill göra det om det blir snö, så det återstår ca 15 gäster. Ganska onödigt att jobba två i frukosten då! Så därför ska jag inte jobba imorgon bitti, tjohoo för sovmorgon, taskigt för pengarna som jag inte kommer tjäna! Dock ska jag antagligen jobba imorgonkväll istället.=) De där 15 gästerna som ska bo på vandrarhemmet skulle ha nån catering imorgonkväll o då behöver de lite hjälp antagligen me servering och kaffe o diskning o sånt.. Så eftersom vi nu inte ska till farmor o farfar i simrishamn imorgon kväll så kan jag istället hoppa in o jobba. Och eftersom jag behöver pengarna så säger jag såklart JA! 

Sen på söndag blir det som planerat jag som har frukosten på morgonen och sen städa hela vandrarhemmet.. eller ja, de delar som är använt.. åhh, vad kul det är... inte! Men blir ju lite inkomst av det sen iallafall! Wiie! =)

Mitt jobb för sommaren är nog bestämt nu me. Har inte fått nåt positivt svar fårn de jag sökt än så länge och när Lars sa att jag skulle fundera på om jag ville jobba hos han i sommar igen, så har jag nog konstaterat att det får nog bli det. Om jag ska ha nåt jobb vill säga. Är ju dock inte så sugen på att bo hemma ännu en sommar, men är bättre än inget alls. Så ska nog tacka ja till att jobba på vandrarhemmet ännu en sommar, och sen satsa på att söka nytt jobb i höst istället. Känns på nåt sätt lättare att hitta och få ett jobb då me. =)

Så jobba på vandrarhemmet en sommar till är ju inte helt fel. Bra arbetstider iallafall, och Åhus på sommaren är ju trots allt helt rätt och underbart! =)
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0