jobbat o eko

Så har man jobbat lite mer än fem timmar idag, alldeles perfekt! Dock har jag lite granna ont i fötterna nu. Är inte van av att stå och gå så mycket.. Det är bara på somrarna som fötterna vänjer sig av att man står mycket.
Det gick strålande bra att jobba iallafall.. Var på nya conditoriet o hämtade bullarna vid tio över sju och sen vid kvart över sju var jag på jobbet, och även om det var lite mer att göra än vanligt, typ koka ägg och lägga upp allt som skulle ut till frukostbuffén så var jag klar prick åtta, alltså exakt till frukosten skulle börja! Kan det bli bättre tajming när man inte har jobbat där sen i augusti senast. =) Var lite segt sen ett tag, som alltid när det är mindre än 30 personer och jag hade ju bara 20 pers, så var bara att sitta och vänta och gå o pula med lite allt möjligt under tiden frukosten pågick, alltså fram till halv tio tiden,var ju inte precis så mycket som behövde fyllas på om man säger så.. Allt sköter sig själv när det är så lite folk! Fast det är ganska skönt samtidigt! Sedan blev det till att städa av alla matsalen och alla rummen och sedan lagom till halv ett var jag klar för att gå hem. Så då blev det ner till huvudbyggnaden och lämna in de sista nycklarna och sedan prata lite me chefen om sommaren. Blir nog att jag kan jobba en hel del i sommar om jag vill, så det är bra. Får jag inget annat av de jobb jag har sökt så har jag iallafall jobb på vandrarhemmet! Gött!

När jag kom hem igen vid ett så var stod påsklunchen på bordet, så det var bara att sätta sig och äta! Det var riktigt gott me påsklunch, speciellt efter att ha ätit påskfrukostbuffé på jobbet! Mmm! Efter lunch blev det sedan en runda till Eko för att handla lite som är bra att ha, typ nya kollegieblock som jag kom på att jag hade slut på och som kan vara bra att ha, speciellt eftersom jag börjar ny kurs nästa vecka. =)

Har nyss bakat kladdkaka till kvällen!! Gott!

image424
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0