långfredag

Är ju långfredan idag så har ju blivit lite påskpyntande här hemma och även storhandling på kvantum. Konstaterade när vi var och handlade att jag har typ absolut ingen aning om vad man har på påskbordet och i påsk överhuvudtaget. Vaddå att jag inte har firat en "vanlig" påsk på några år, eller för två år sen firade jag påsk hemma. Fast vad vi gjorde då minns jag knappt förutom att vi hade 20-årskalas för mig med släkt o vänner. Men de andra senaste sådär fem åren har inte firats vanligt. Tre-fyra år, sen gymnasiet typ, har påsken inneburit påskläger med seniorscouterna och förra året firade jag en så kristen påsk som man nästan kan få, genom att vara hela stilla veckan i taizé som ledare för åhus konfirmander. Underbart härligt att vara där under påsken faktiskt, men dock var det tokkallt på nätterna!

Lite härliga bilder från de senaste påskarna, med desto bättre och härligare väder! =)


Påskläger 2004


Påskläger 2005

image410

Påsk i Taizé 2007

image413

Altarets och kyrkans olika förändringar för de olika påskdagarna.
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0