Påskafton...

...idag, eller påskaafton som man skulle kunna få för sig att säga i vår släkt..

Denna dag har än så länge varit härlig och underbar på alla sätt o vis. Sen det snöade igårkväll och i natt ligger snön på marken och träden och täcker det sådär lagom mycket för att det ska kännas lagom vintrigt ute, men ändå lite påskigt. Det påskiga kommer när man ser påskfjädrarna som sitter i ris och buskar utomhus och som är lätt täckta av snö. Snacka om att julsången "julen varar ända fram till påska" stämmer i år!

I förmiddags vid elva, halv tolv tiden blev det in till stan med Madde, sen ägnades det några timmar åt affärer och kolla kläder och annat. Hittade en massa fina kläder på sandelins, som jag dock inte orkade prova på grund av att min ekonomi för tillfället är lite snäv, och därför har jag inte råd att köpa de i vilket fall. Ska i april betala tillbaka ca 1350 kr för att jag fått för högt bostadsbidrag i förhållande till vad jag tjänade 2006. Så där försvinner lite pengar och då får shoppingen vänta till efter det. Men det blev ändå en topp/tunika som jag älskat ända sedan första gången jag såg den på Sandelins, för över en månad sen, så idag blev den äntligen inköpt! Sedan blev det även en ny sjal på indiskan. Härligt vårig och grön och passar utmärkt till min nya vårjacka! =)
För Madeleinens del blev det lite mer inköpt, bland annat en supersöt långskjorta på H&M som fanns en liknade på Sandelins men som dock var ca 400 kr dyrare. Snacka om kap!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0