sjukvårdsdiskussion

Tisdag och idag var det iallafall lättare att gå upp.. Fast blev toktrött när jag väl var i skolan sen ändå.. Fattar inte vad det är med mig. Är trött alltid nu känns det som.. Får nog bli tidigt sänggående de närmaste dagarna. Annars kommer jag aldrig att palla att stiga upp klockan halv sex på fredag o söndagmorgon för att jobba. Kommer vara död på jobbet då, och det är inte så bra!

Föreläsningen idag var ganska tradig. joakim stod o pratade om en massa som bara kändes helt orelevant, eller iallafall just nu. Massa årtal o sånt som vi inte behöver kunna.. Fast är ju viktigt att kunna historian om nationalekonomi för att förstå hur framtiden ter sig. Men årtal är lite onödigt o oviktigt! Han blev iallafall klar me föreläsningen vid ett idag me, så det var ju skönt. Skulle egentligen gått till fyra enligt schemat. Men när han gått igenom alla slidsen så passade de inte riktigt in med en repetion just då, enligt honom! Den blir om en vecka istället, så får ta o åka in till stan då igen, kan iofs vara skönt att få lite pluggro i skolan. Lär ju inte bli så mycket här hemma när hela resten av familjen ska vara hemma o ha påsklov... vissa har de bra!

Blev en halvtimmes väntan i skolan idag på bussen för min o maddes del me.. Missade den andra med en minut när vi slutade 13:07 o bussen går 13:08, ganska omöjligt att hinna med den då.. Men hade en ganska rolig halvtimme i skolan, folket jag läser me just nu är lite galna känns det som ibland.. men det är kul! =) Hade värsta diskussion på rasten me om sjukvård i sverige kontra USA o England.. snacka om att andreas hade fått lite fel uppfattning för sig om sjukvården i USA..
    - Han påstod att enligt ett tvprogram han hade sett så använde läkarna i norra USA snön utomhus för att frysa ner patienterna som de skulle operera -..
    Haha.. det lät så fullkomligt fel o förvirrat!  =) Jag o josefin satt o hade lite svårt att hålla oss för skratt resten av föreläsningen sen... Shit vad galet det va! :D

Ikväll skulle det vara ungdomsledarträff o påskmys me kyrkan egentligen, men helene ringde innan o ändrade datum för det på grund av att peter blivit sjuk o några av de andra inte heller kunde komma.. Lite synd, fast det gör iofs att jag kan joina seniormötet istället ikväll me.. Näst sista innan jag flyttar upp till kalmar igen.. =(
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0