Skärtorsdag

image397
Skärtorsdag idag, fast kan inte påstå att jag märkt av det alls.. inte ens några barn som kommit o plingat på dörren utklädda till påskkärringar! Annat var det när jag var liten. Typ alla på gatan gick runt och plingade på hos allas dörrar i kvarteret och gav påskkort och fick godis.. Fast då kände man ju iofs nästan alla i kvarteret me. =) Är ju inte riktigt så idag. Tror faktiskt att vi barn höll mer fast vid traditionerna då än vad barnen gör idag. Nu för tiden (låter som att man är jätte gammal!) är det ju inga felixgubbar eller liknande heller för den delen som barnen springer runt med.. Tror att föräldrarnas uppmuntran till barnen att gå runt och plinga på dörrar och sprida glädje, mer anses som störande och kanske rent av till och med tiggande idag istället. Eller har jag fel för mig? Kanske är det bara så att barn inte är lika öppna idag som vi var när vi var små. Fast tycker att vart man än träffar på barn så hälsar de alltid på en, oavsett om de känner en eller inte. Det är härligt i alla fall! =)

Påsken ser ut att inte bli som den var tänkt. Mamma har visst gått o börjat bli förkyld nu, skyller på att jag har smittat henne, fast jag har ju knappt varit hemma. Men hes o knappt utan röst är hon i vilket fall. Så nu verkar det inte som att det blir att vi kommer träffa farmor o farfar i påsk ändå, de har ju bägge två haft värsta influensan så de är rädda för att bli sjuka igen. Jag anser dock tvärtom att om de nu har haft influensan redan så bör det ju vara mindre risk att de bli sjuka igen.. Men det brukar vara olika åsikter i denna familjen alltid, så varför inte nu me! Ajja, får väl se om det blir nån påsk me farmor o farfar eller inte. Om det inte blir så, så kan man ju iallafall konstatera att då träffar jag inte dem förrän i sommar ändå. Och redan nu har jag inte träffat dem sen i julas. Är ingen bra planering här precis!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0