telefonkö.. till vilken nytta?!

Idag gick jag då upp klockan åtta, fast vaknade redan vid sextiden, trots att jag gick o la mig först vi halv ett. Fattar inte vad det är med mig. Är ju inte trött heller.. Fast de e ju skönt! Iallafall, när jag gått upp satte jag mig för att ringa till vårdcentralen för att få en tid, så att jag kan få nåt mot min hosta o så. Och efter ca 50 min minuters telefonkö kom jag äntligen fram. Men då fick jag veta att de var helt fullbokade hela dagen inte en enda tid över. Som sjuksköterskan sa som jag pratade me, "verkar som att halva åhus har gått o blivit sjuka". Så hon tyckte att jag skulle ringa nån av privatklinikerna i stan o höra med dem, sen fick jag dessutom telefonnumret till hembesöksläkaren. Men till stan orkar jag inte ta mig idag. Är ju där var dag annars. Så antingen får det bli att chansa på att hembesöksläkaren har tid i kväll, eller så får jag ta en runda till apoteket i eftermiddag o köpa den receptfria hostmedicinen istället o lite nässpray o annat.. Det blir nog det sista..

Nu ska jag iallafall ta ett varmt o skönt bad. Känner att jag behöver det o framför allt halsen. Sen ska jag nog sätta igång me att börja plugga till tentan. Läsa några artiklar till exempel!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0