the weekend

Idag har jag äntligen fått sova ut efter min fullspäckade helg.

Från fredagskväll vid fem tills halv fem igår var jag i scoutstugan och dess omnejd och fixade och förberedde till nattatjofräset. Väldigt kul hade vi och kändes så sjukt seriöst när vi satt me två symaskiner, en himla massa tyg, massa papper, dator o skrivare o allt annat och gjorde rekvisita och det administrativa me att dela in patruller, placera funktionärer på kontroller och massa till. Var många listor som skrevs, och ett antal punktlistor om betades av efter varandra. Men allt gick också som smort (eller ja, nästan iallafall)! :)
Kändes väldigt fel o konstigt och tradigt när jag åkte hem för att sedan spenderar lördagskvällen på klassfest. Hade såå gärna varit me på nattatjofräset och sett hur det hade artat sig. Kändes ju som att det skulle bli tokbra, så ville ju delta i det hela jag me. Men man kan ju inte vara överallt!

Klassåterträffen var kul, är svårt att säga om det överträffade förväntningarna eller inte, eftersom jag inte riktigt vet vad jag hade för förväntningar men trevligt var det iallafall. Var 20 pers som kom av 30 så kunde ju varit lite fler som kanske gjort det lite roligare.. Men svårt att hitta ett datum när alla som velat hade kunnat komma. Men kvällen blev bra i vilket fall. Missade melodifestivalen gjorde vi inte heller utan hade den på i bakgrunden. Bidrog ju därmed oxå till ett av samtalsämnena, bland alla andra! =) Roligt att träffa alla igen o få höra vad alla gör. Var några otippade och förvånade VA?! till vad några gör. Men det e ju kul det me! =) Kvällen avslutades sedan på Banken o Class, fast vid ett-tiden åkte rebbs, jag o jannike hem. Då kände vi att kvällen var lagom, som sagt att gå ut i kristianstad kräver att det är rätt dag på året, annars är där inte så kul. Banken var fullt och bestod med av trettio + kändes det som, och på class var där inte ens knappt halvfullt.. Så hemgång var inte helt fel. Skönt att få sova tyckte jag me, fredagsnatt blev det ju inte så mycket sömn. Som vanligt när man är me seniorerna. =)

Jojjo syr på bamsedräkt
image375



Jesper mannekängar i Bamsedräken som vi sytt! =)
image376


Robin Hood-mössa gjord av mig o jesper.
Vi är rätt så nöjda me resultatet! :P
image378


Jag, Sanna, Nisse o Elin(bakom kameran) är ute o snitzlar rundan för natten
image381

Kronoskogen, skogen man kan utan o innan o lite till! :P
 image382
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0