en oturs kväll o lite annat

Igårkväll var verkligen inte min kväll... lyckades med både det ena och det andra. Först lyckades jag med bedriften att när jag öppnade skåpet och skulle ta ut sockret till mitt te, så höll nåt annat paket på att trilla ut, vilket gjorde att jag satte sockret för att fånga paketet som flög ut. Dock satte jag inte sockret tillräckligt långt in på hyllen, så därmed trillade det ner på vasken och sedan golvet.. Detta innebar att det var socker överallt.. på den rena disken, på diskbänken, på golvet och på mig.. eller på min tröja, byxor och innanför tröjan! Mindre kul och var ju inte heller precis läge att plocka fram dammsugaren.. klockan var närmare tolv på kvällen/natten. Så blev till att byta kläder och sedan sopa och torka upp sockret så gott det gick.. Blir städning idag istället.

Sedan när jag skulle gå och lägga mig, lyckades jag på något vis gå in med armbågen i dörren. Aj, gjorde tokont! Och upptäckte lite senare att det hade blivit ett sår och börjar blöda me.. Så blev till att plåstra om så bra som möjligt och sen försöka sova.. Hur lyckas jag?!?! Och idag har jag en öm armbåde med ett fint sår. Ajaj!

Annars var dagen igår helt super, gjorde klart allt som hade med scouternas ekonomi att göra.. Så nu ska vi bara ner på banken och skriva över allt och sen kan jag lämna över det.. Gött! På kvällen blev det sedan tv-tittande me grannarna på våningen under som vanligt! Alltid lika trevligt och roligt, vi är inte vettiga nånstans när vi umgås! Satt och kollade på power of ten, sanningens ögonblick och en callgirls dagbok som har blivit lite av en söndagstradition nu.. Fast pratade mest under power of ten och sanningens ögonblick, så hörde inte så mycket av svaren ändå.. Men kul hade vi och det är ju huvudsaken. Till slut var det som vanligt bara madde o jag kvar.. (nattugglorna på våning ett och två)... men vi blev lite besvikna när det inte var criminal minds som vanligt vid halv elva. Vad har hänt?!

Idag blev det uppgång klockan nio för att tvätta, och nu har jag hunnit med att slänga i tvätt två och uppdatera mig om nyheterna i kristianstad och resten av sverige o världen. Hittade som vanligt en artikel som jag bara måste kommentera.. Mia, min barndomsvän, klasskamrat och scoutkompis har blivit Sm-mästare i livräddning!! Roligt, roligt! Känns ju tryggt att bada i åhus i sommar.. =)
       ♥ Anna


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hejsan. Det är Tysta dalen på bilderna ovan, inte sant? :)

2008-05-26 @ 19:16:32
URL: http://gottisbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0