leta efter en nål i en höstack

Ibland är jag verkligen kass... nu är klockan snart två och har jag öppnat statistikböckerna än?? Nejdå! Det enda som har hänt är att jag flyttat dem från skrivbordet till soffbordet.. :)

Däremot har jag verkligen gått skattjakt i lägenheten.. Var ner i källaren och skulle kolla om jag hade installationsskivan till skrivaren där.. men självklart hade jag inte det... Däremot följde mina två vinterjackor med upp.. de behövs ju snart mer än väl, och har sagt i några veckor nu att jag ska ner och hämta upp dem, så det var ju på tiden! 
Men eftersom jag inte hittade installationsskivan i källaren, så blev det istället skattjaktsletning i lägenheten. Kollade verkligen igenom alla tänkbara lådor, pärmar och andra ställen där jag kunde tänkas lagt den.. Men självklart hittade jag inte den. Kändes typ som att jag letade efter en nål i en höstack! Däremot hittade jag lite annat som jag letade efter för sådär ett halvår sen.. Haha! Typiskt mig!
Men efter ett tag kom jag på att det istället borde gå att ladda ner programvaran och drivrutinerna från HP:s hemsida.. Så så blev det. FAST under tiden jag laddade ner dem fick jag för mig att kolla än en gång i min byrålåda där jag verkligen har allt annat som tillhör datorn.. Och självklart låg där en påse med skrivarens skivor och instruktionsböcker nederst i lådan.. under alla andra "bra att ha påsar" m.m. Och det var ju såklart det enda stället jag inte hade kollat på..

Så efter några timmars letande har jag äntligen skrivaren installerad igen. =) Därmed kom jag på lite annat som jag behöver göra idag.. bland annat måste jag till pressbyrån och hämta ut ett paket som kommit och samtidigt köpa utrikesfrimärken så att jag kan få iväg min kursansökan till stenden. För nu är ju alla papper utskriva, så nu ska den bara iväg! Sedan måste jag posta brossans födelsedagskort innan postlådan töms, så att han får det imorn.. Shit min lillebror fyller verkligen 18 år imorn! Det känns helt fel!! Tycker inte det var så länge sen han var på MAS och opererades sin andra gång.. Men det är det ju verkligen.. Då var han typ åtta - nio år... så det är ju därmed typ tio år sen!

Nä, ska kanske ta och ge mig ute en runda till stan innan jag ska iväg på kören ikväll.. Tiden till att plugga blir nog lite lidande idag.. Fast några timmars plugg ska det nog bli idag ändå! Det är ett måste!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0