asså shit majbritt!

Sorry emme för att jag använder ett av dina uttryck! MEN jag läste nyss på blondinbellas blogg (hon har ju börjat blogga igen efter två veckors paus) att hon i födelsedagspresent till sig själv valde mellan att köpa en Herve Leger klänning för 12 000 kr eller en pälsjacka för 14 000 kr... Jo, tjena!

Hur kan man bara få för sig nåt sånt!? I just wonder?

Jag skulle ALDRIG köpa nåt i klädesväg för så mycket pengar... tycker ju att det tar emot att köpa nåt för över 1 000 kr och här snackar vi om nåt som kostar 12 eller 14 ggr mer! Jag tror inte att jag ens äger nåt som har kostat så mycket??? 
Fast så är jag ju student me, vilket innebär att jag får 7 492 kr i månaden varav 4 920 kr är lån och har en hyra på 3 981 kr! Hade varit kul och se hur en tjej som blondinbella hade klarat av att leva på dessa villkoren.

Fast det är ju kul att hon har hittat en affärsidé som verkligen inbringar pengar. Så kanske ska man unna henne detta.. Dock kan inte jag påstå att jag gör det. Hade jag haft samma inkomster så hade jag nog hellre lagt de pengarna på nåt välgörande än att kasta bort dem på ett klädesplagg. För det är vad jag anser att hon gör!

Nu ska jag ägna mig åt nåt mer vettigt, som min statistikinlämningsuppgift och därefter får det nog bli lite nationalekonomi på de!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0