tankar about the exchange...

Hemma i åhus igen! Härligt, härligt!

Har såklart blivit massa prat ända sen jag kom hem.. om allt och inget.. eller nja, snarare om min kommande tid i nederländerna och allt som kommer där till.. det är verkligen nåt stort och spännande.. Och ena stunden vill jag verkligen åka, men nästa frågar jag mig vad är det jag har gett mig in på? Har jag verkligen kunskaper för att plugga en termin utomlands?? Kommer jag fixa det här?.. Det tror jag iofs att jag gör.. men allt man ska fixa med innan man åker är ju lite påfrestande bara det... Är en massa olika folk och ställen jag måste ta kontakt med, bland annat:
  • min hyresvärd för att säga upp lägenheten
  • mitt försäkringsbolag och säga upp min hemförsäkring
  • telia för att säga upp bredbandet och lägga telefonen vilande
  • banken för allt det finansiella
  • och ja säkerligen en massa ställen till!
Ajja, det får göras i omgångar. Först ska alla mina papper fyllas i och banken få ett besök.

Sen har jag kommit på att innan jag flyttar kan jag nog behöva en ny dator, som dels är bättre (prestanda- och minnesmässigt) och dels väger mindre. Så det ska jag nog fixa snart det me!

Har även kommit på vad jag ska önska mig i julklapp nu.. PENGAR! Har ju faktiskt inte så mycket nytta av nåt annat.. eller kanske.. men pengar kan vara bra att ha när man ska till ett annat land och plugga. Stipendiet och csn-pengarna ger en del, men lär ju nog vilja se lite av landet me, så lite till pengar är ju aldrig fel!  =)

Alltså dessutom börjar jag redan nu tänka på engelska.. visst att jag lär göra det om fyra månader men inte nu... :S Tror allt att jag läst för mycket papper och information på engelska igår och idag.. Det är ju vanebildande!



       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0