foto, nagellack, sång och babbel

Idag har det blivit en del gjort, dock inte riktigt i den ordning som det var tänkt.. men ajja.. har fått gjort det mesta av det jag tänkte göra iallafall.. Utom att ha fixat nya foton att skicka med min ansökan.. men kom på att jag har nog några gamla skolfoton från 3:an på gymnasiet kvar.. De borde ju funka. Har ju inte ändrat mig så mycket i utseendet sen dess.. är väl isåfall hårfärgen och hårlängden.. men den ändras ju rätt så ofta.. och snart har jag nog samma längd på håret igen som jag hade då... Iallafall om jag låter bli att klippa mig i några månader till.. =)

Jag och Paro var även uppe hos maggie på en mycket trevligt fika i eftermiddags. Åt äppelkaka och vaniljsås, mumma!
Sen blev det stan, där lite ärenden uträttades och lite shopping. Apoteket fick ett besök och sedan kicks för att köpa ny nagellacksremover och passade även på att köpa två nya nagellack samtidigt.. Mina gamla favoriter börjar torka/ta slut. Så då är det ju aldrig fel med lite nya. Jag är ju dessutom en sådan person som nästan alltid har målade naglar, så det går ju lite nagellack för min del. Och nu har jag hittat en verklig favorit serie, Mavala. De nagellacken är tokbra! Och dessutom alldeles lagom mycket i flaskan, 5 ml, är ju precis lagom för att nagellacket inte ska bli gammalt och torka innan man tömt flaskan. Så bättre kan det ju inte bli. Dessutom tokbra pris! Max 39 kr, och idag fick jag två för 60 kr! Som hittat!
Dagens färger blev Wichita och Bangkok.
Och där fick de ett till plus; de har alltid så spännande namn på nagellacken. =)

Ikväll blev det kören som vanligt på tisdagkvällar. Vi var verkligen få sopraner idag, altarna är typ dubbelt så många i vanliga fall och idag var de nog tre gånger så många. Så det innebar ju att vi fick ta i desto mer för att höras.. sen efterhand försvann de en efter en så ett tag var vi bara tre sporaner kvar!!! Och just då sjöng vi igenom de låtarna där vi har huvuddelen själva, dvs alla verser.. Så det kändes lite jobbigt att sjunga då.. Men vi fixade det.. om än att vi blev galet varma och slut i rösterna! Det var ju till och med så att killarna var fler än oss för en gångs skull.. Har nog aldrig hänt tidigare! Men vi visade iallafall att vi kan låta nästan lika mycket tre pers som alla sopraner tillsammans.. eller okej, överdrev lite där.. men nästan var det så! =) Vi kan när vi vill!

Men nu har jag lovat att vårda min hals lite till nästa veckas konsert. Speciellt med tanke på att min röst var tokhes i söndags.. och då hade jag ju inte gjort mer än tränat dagen innan. Så det kan bli spännande att se hur en helg i jönköping med underbara vänner kommer påverka halsen.. Förhoppningsvis inte alls, blir ju lite jobbigt isåfall nämligen! 

Men nu ska jag sova. Imorgon blir det morgonpromenad me paro, sen solariet (blev inte av idag) och sen hem till maggie för att sedan ta oss vidare till jenny. Sen är tanken att plugga med madde imorn me.. Men mina tankar för eftermiddagarna falerar rätt så bra just nu.. Iallafall när man ser till hur bara planerna idag har ändrats så vet man aldrig hur det blir imorn!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0