i god tid för en gångs skull

Nu e jag snart klar med min inlämningsuppgift i statistiken. Bara lite kommentarer kvar att skriva till varje diagram och inledning och sammanfattning och sen fixa försättsblad. Oj, det var en del kvar.. Fast är ju en vecka kvar tills den ska vara inne (till och med lite till). Så blir jag bara klar med den i helgen så är jag nöjd.=) Så har man två veckor till tentaplugg sen o lite nationalekonomi me! Kan ju behövas!

Har ägnat hela morgonen sen jag vaknade vid nio-tiden åt att göra boxploten (eller lådagrammet som det även kallas) till inlämningsuppgiften i statistik. Det var lite klurigt innan jag kom på hur jag skulle göra.. Men tillslut blev det enklaste att rita den för hand och sen scanna in den i datorn och därefter fixa till den lite i paint. Excel är nämligen inte så hightech så att man kan göra boxplots där, då måste man ha ett statistik program och det har jag inte på min dator och är inte nödvändigt för kursen heller, som tur är!
min "härliga" studiemiljö

Var förresten på stan och på Ikea igår me maggie o paro. Väldigt trevligt och blev ju lite shoppat! Nya underlägg till bordet på hemtex och sen en värmeljusstake, lampskärm, kuddfodral och annat smått på Ikea. Det var verkligen dagens höjdpunkt!

Men nu blir det lite mat, ska jag snart till IK:n på skolan och få ett papper till påskrivet och därefter till maxi! Kylskåpet börjar bli tomt! Så lite mjölk, yoggie o grönsaker med mera ska inhandlas!
       ♥ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0